Måndagar kan vara riktigt bra.

På måndagar brukar jag och ungarna vara riktiga slöisar. Igår tänkte vi inte göra något undantag men när vi låg kvar och drog oss i sängen på morgonen ringde telefonen.
Jag såg att det var Marlene men är inte van vid att hon ringer på morgonen så svaret i telefonen blev; "hej har det hänt något?" Nej det hade inte hänt något, hon och Emilia ville komma och hälsa på. Haha så tokigt. 

De hade bullar med sig och vi åt lunch tillsammans. Även muffins till eftermiddagskaffet hade de med sig. 
Emilia växer så det knakar och går så fint nu. Gullungen!! Så roligt att de fick ett ryck och kom ut till oss.
De åkte hem sent på eftermiddagen. Jag och ungarna slängde oss på soffan och vilade en stund.

Sen kom pappa hem och vi startade med maten. Vid 18.00 dök Olas kollega med familj upp och tillsammans åt vi ett minijulbord. De hade glögg och lussebullar med sig som vi fikade på i soffan tills det var tid för att nanna. 

Isac var så glad över att träffa Amanda. Han har tjatat om att få leka med henne. Amanda var lika glad att se honom. Vi fick ändra om platserna i köket för hon skulle sitta bredvid honom. De busade och såg på pippilångstrump filmen. Vi kunde höra dom båda sjunga med till låtar i filmen :) Kul att de har fått en sån fin vänskap. 

Full rulle på vår slöedag :) Bara ett bevis på att måndagar blir vad man gör dom till. 

Idag skulle vi träffa Carro, Malte och Lova men det har vi fått ställa in.
Isac väckte pappa vid 06.00 imorse, ledsen och febrig. Ola fick gå upp och hämta alvedon och jag tröstade Isac. Efter alvedonen somnade han gott igen. Vaknade febrig igen och fick en ny dos med alvedon. Stackars vår skatt :( Även Julia är lite snorig så vi får se vad det leder till.

Isac fick bara i sig lite filmjölk till frukost. Har ingen vidare aptit. Hörde en bra låt på radion som vi brukar dansa till. Han försökte dansa och få Julia att skratta men satte sig på snutten och sa; "mamma, Isac orkar inte dansa, jag har ont i huvudet och är sjuk". <3

Tisdag blir vår slöedag istället. Så får vi se hur många slöedagar som väntar. 

Nu ska jag gå och slänga min sjukling i badet och sen ska jag bädda ner honom i soffan. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0