En kär gammal vän!

Igår slet jag och Ola hela kvällen. Vi var iväg och köpte hem ny kyl och frys.
Grannen Sven kom ut och hjälpte Ola bära in det. han föste bort mig för han tyckte inte det var något för små flickor att göra. Jag tyckte dock att han skulle vara rädd om sin gamle rygg men icke, han var envis :)
Underbart med så gulliga grannar!!

Det tog ett par timmar att frosta av, tvätta av allt och flytta över alla varor från de gamla skåpen till de nya. Sen fick älsklingen såga till och ordna så ovanskåpen kom på plats och passade in igen.

Men så skönt att ha detta bakom oss nu. Det har varit en stor stressfaktor med vår icke fungerande kyl och frys.
Vi belönade oss själva med varsin pizza från byakrogen. Paret som äger stället tyckte att det var så roligt att träffa Julia.
Det låter som vi är aktiva kunder där men det är vi verkligen inte. Det är bara så att i vårt charmiga lilla Stehag känner alla alla :)

Idag har jag städat som vanligt, det är ju fredag :) Och hurrrrra säger jag för vi fick hem Isac idag, 2 dagar tidigare än vad han skulle. Vi blev super glada. Imorgon ska vi på Lindas 30 års kalas och där är ju Tiddi. Roligt för Isac att få följa med!

Nu har pappan i huset semester en vecka. Vi har redan en hel del skoj inbokat att se fram emot och det är alltid lyx att ha honom hemma.

Ikväll när jag kollade mailen så var där ett trevligt mail som väntade på mig.
Det var från det gulliga paret som adopterade min Leo. De skrev om hur bra han har det.
Långa skogspromenader, pälsvård på salong varannan månad, stor tomt vid havet att springa fritt på. Får följa med på resor med sitt eget lilla EU pass.
De skickade med en härlig bild på honom också. Det värmer så gott i mitt hjärta. Det är verkligen en underbar vän Leo och han förtjänar verkligen att ha det så bra som har fått det! De är så snälla som har bevarat kontakten med mig, då blir inte saknaden lika stor.

Nu ligger hela familjen nerbäddade. Isac kom precis intassandes till oss också. Mys!! Inatt kan jag sova gott med alla mina hjärtan samlade. <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0