En stackars sommarkatt?

Och där försvann solen! Ganska skönt faktiskt med lite svalka även om det är typiskt att det ska bli dåligt väder inför helgen då min älskling äntligen är ledig.

Igår spenderade jag största delen av dagen i trädgården. Det gjorde jag ju rätt i att skaffa lite färg på näsan för nu vet man ju inte när man får se solen nästa gång.

När jag gick in för att hämta tvätten igår så hoppade jag till, där stod en helt främmande katt i vardagsrummet och tittade på mig. Han var extremt kelsjuk men med tanke på mina egna djur och ev slagsmål så fick jag visa min nya vän vägen ut.
Men sen har han stannat här! Jag vet inte vems katt det är men eftersom han är så social antar jag att han har en ägare. Eller så är stackaren är överbliven sommarkatt :S

Pga värmen igår ställde jag ut en skål med vatten men någon mat har jag inte gett honom för då är det kört. Då har vi helt plötsligt en katt till. Det gör dock ont i mitt hjärta att han skulle gå runt hungrig :(

Katten höll mig sällskap igår när jag vattnade gräsmattan. När jag låg och solade och åt min lunch mm. Han lyckades puffa upp trädgårdsdörren när jag stod i duschen, så när jag klev ut därifrån stod han igen och tittade på mig så jag hoppade till haha. Sent på eftermiddagen när älskling kom hem från jobb satt katten och mötte honom vid grinden haha.

Lilla familjen som vi är utan Isac :( åkte en sväng till Nova igår. Jag var tvungen att komma hemifrån lite!
Och när vi kom hem igen var katten borta.

Men nu imorse när jag satte mig i soffan för att dricka mitt kaffe fick jag syn på honom igen. Han satt och tittade in genom fönstret.

Fortsätter det så här får vi sätta upp en lapp eller något. Han har inget halsband eller annat till hjälp. Hjälper det inte att sätta upp lappar så får jag ringa djurens vänner.

Idag ska vi åka och titta på en ny kyl och frys till hemmet. Våra har gått sönder. Inte alls kul och dom pengarna hade man ju hellre sparat men vad gör man? :S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0