Släktträff i Vallby

Fredagen gick åt till städ och veckohandling.

Pågarna gjorde våfflor till lunch då familjen fick smak på det när vi var och fikade på Höörs mölla :) det smakade precis lika gott hemma!

Igår hade vi sovmorgon som vanligt :) Frukosten njöt vi av ute i trädgården. Solen har vågat visa sig mer och mer igen. Skönt för Ola att han iaf har fått någon varm dag nu när han är ledig även om det är typiskt att sommaren kommer tillbaka nu när han ska börja jobba igen.

Efter frukosten började klockan närma sig avfärd för familjen. Vi hade en lång väg att köra. Destinationen var Vallby. Där min farmor har vuxit upp. Det var dags för skäktträff. Farmor, alla hennes syskon och generationerna som har kommit efter dom träffades på en stor gård i Vallby där farmors ena syster med familj bor.

Ute i ladan hade de dukat med långbord. Kul att träffa alla och ta reda på vem som är vem :)

Men roligast var att träffa våra gamla kändisar :) Eva, Sven, pappa, farmor, Sandra, Alex, Gabriel, Maria och Glenn. Mot slutet av kvällen dök även min kusin Annelie och hennes familj upp och det var verkligen längesen jag såg dom.

Hela dagen spenderade vi där. Grillade och åt massor med gott. Isac busade runt med alla möjliga. Blyg i början men när vi skulle åka hem hade han hunnit bekanta sig med alla på plats och hade inte tid att följa med. Då hade han hittat stora tuffa tonårskillar att sparka boll med :)

Vid vårt bord har det snackats och skrattats. Sandra och Alex hade munspel med sig och spelade glada melodier :) vi hade block och kritor med oss som Isac har fått av mormor och som han har stor glädje av varje dag.
Alla fick vara med och vara konstnärer och till och med lilla Gabriel på tre månader fick till sin första teckning.

Bebis mys i massor hela dagen. Den ena bebisen och den andra gick från famn till famn. Farmor och Maria fick äntligen träffat Julia. ♥

Eva hade framkallat foton på oss som hon har hämtat här på bloggen. Dom var till farmor och pappa. Gulligt av henne!

Idag vaknade jag och ungarna här hemma utan pappa. Han hade gett sig av imorse när vi fortfarande sov.
Ola är iväg och kör MX. Isac frågade hundra gånger var han var någonstans och frågade om han skulle hoppa med sin motorcykel :) Sen blev jag utskälld för att jag inte dukade fram frukost till pappa också haha, jag var så taskig som inte ville ge pappa någon mat ;p

Tyvärr så vaknade jag med ett ömmande bröst som tyvärr bara har blivit värre under förmiddagen. Ajajaj mjölkstockning!! Jag som var så försiktig igår! Vi satt ju ute men det var ju en sjukt varm dag. Jag hade långbyxor och långärmat bland alla andra i shorts och kjol just för att undvika att få mjölkstockning då jag vet att det inte krävs särskilt mycket för att få det.
Så där satt jag och svettades i sommarvärmen hela dagen igår och vaknade trots det med smärta i ena bröstet.

Nu har jag svalt två Alvedon. Tagit en varm dusch och suttit och handpumpat det ömma bröstet som nu trots smärtstillande ömmar så jag ser stjärnor. Aj!!! Så här kommer min söndag se ut. Amma och pumpa non stop! Inte lätt med två ungar som har sina behov som ska ses över när man själv bara vill sova mellan amningarna och pumpningarna :S Fint väder är det ute och Isac vill bara ut och bada. Istället får han sitta på sitt rum och titta på film för jag inte klarar göra något :(

Håll tummarna att proppen i tutten släpper ;p och att febern håller sig långt borta.

Glad slut på helgen till alla er andra som inte sitter ensam med två småbarn och ont i tutorna ;)

 

Ola & Gabriel
 
Sandra presenterar Julia för gammelfarmor.
 
 
Maria kramas med Julia för första gången
 
Syskonkärlek
 
 
 
Konstnärerna :)
 
Marias teckning :)
 
Våfflor!!
 
Fotot har Ola tagit en morgon när vår dotter låg vaken men mamma sov fortfarande gott ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0