Vindsnurror och såpbubblor

BVC besök idag. Jag och kidsen tog tåget in till Eslöv till Isacs stora glädje. Vår gosse kommer nog alltid älska tåg och då kan han ju inte bo på ett mer passande ställe än Stehag.

Igår kväll skruvade älsklingen fast åkbrädan på barnvagnen och idag blev det premiär åk för Isac på den :) Han skrattade hela vägen från huset till stationen för att han tyckte det var så roligt.

På BVC gick allt bra. Julia växer så det knakar. Amningen fungerar toppen. Hon äter regelbundet med 3-4 timmars mellanrum och har gjort det sen hon föddes. Kan ske lite tätare amningar på kvällen då hon är lite extra hungrig och även söker närhet.

Hemma i Stehag igen gick vi inom affären och köpte glass. Isac fick en vattenpistol som blåser såpbubblor.
Den hade han mycket roligt med hemma i trädgården hela eftermiddagen. Jag köpte små söta vindsnurror som jag har placerat ut i mina blomkrukor.

Vädret bjöd på ännu en varm dag.
Isac har suttit i sin lilla pool hela eftermiddagen. Ska detta vädret hålla i sig får vi väl fylla hans stora pool igen.

Jag har pillat lite med trädgården idag. Julia har legat i vagnen ute på trädäcket. Men trots att hon låg i bara blöjan och vagnen stod i skuggan så blev hon på tok för varm så jag fick gå in med henne.

Isac fick också nog ut av solen till sist och kom in till oss. Jag slumrade till lite på soffan med Julia i min famn och Isac var med oss han också en liten stund. Sen gick han och lagade mat till oss på sin leksaksspis. När han väckte mig då var maten klar :)

När älsklingen hade slutat jobb och körde in i Stehag fick han syn på sin familj ute på promenad med Yoda :) Isac trampade på sin traktor med allt vad han hade för att köra fortare än pappa. Han ropade samtidigt; "pappa kör till huset så ses vi där" <3

Ikväll har vi grillat. Efter maten gjorde jag klart det jag hade börjat med ute i trädgården. Var kommer allt förbaskat ogräs ifrån?? Nu är det fint i 2-3 dagar sen måste jag krypa runt i rabatterna igen, suck. Det är härligt med trädgård men det är mycket jobb med den.

Avslutet på dagen, allsång på Skansen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0