Fix och lek

I förmiddags åkte familjen iväg på en liten biltur. Isac somnade i bilen så jag fick sitta kvar med honom och Yoda undertiden Ola gick in på Bauhause och handlade rengöring och olja till trädäcket.

Isac piggnade till sen och kunde följa med mamma in på barnens hus. Jag skulle ha fatt i ett solskydd till bebbs vagn. Insåg i veckan när Sandra var här med sin lilla Gabriel och hon hade bry med både flugor och sol kring barnvagnen att det är ett problem vi också stod inför.

Jag var så säker på att myggnät fanns inbyggt i suffletten för det fanns på Isacs gamla Emmaljunga vagn men icke. Myggnät är på väg och kommer väl i brevlådan i veckan. Solskydd fick jag tag i på barnens hus. Vill inte ha Emmaljungas parasoll då jag tyckte det var helt värdelöst till Isac så det fick bli en annan variant solskydd och hoppas det blir bra med den.

I kassan på barnens hus köpte vi varsin glass. Sen gick vi ut på en bänk och satte oss alla tre och åt glass. Yoda passade på att kissa lite :)

I eftermiddag har älsklingen tvättat hela trädäcket. Det ska oljas in nu i veckan.
Jag och Isac har roat oss på framsidan med att färglägga i hans målarbok.
Sen gick vi en liten promenad och pratade med grannen.

När vi kom tillbaka var Ola klar med trädäcket och hade gått vidare till att vattna gräsmattan. Isac fick springa i vattenspridaren men ville snabbt in i badkaret istället :)

Nu är det snart tid att tänka på kvällsmaten sen är denna söndagen mot sitt slut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0