Shopping

Oj va jag och älsklingen har varit flitiga besökare i butikerna denna helgen.

Det är inte ofta vi shoppar då vi hellre sparar pengar inför framtidens stora drömmar men ibland bara måste man.

Plantagen, årets blommor till trädgården mm.

Nova- Sista måste kläderna till lillasyster. Så söta flickkläder vi har hittat till henne <3
Nya mjukisbyxor till mig då mina gamla är håliga och slitna. Med tanke på att man är öm både här och där efter förlossningen så är mjukis det bästa att ha med sig i förlossningsväskan. Det är verkligen ingen skönhetstävling första tiden efter förlossningen ;)

Rusta- Lite smått och gott. Lyckades hitta ett bra strykjärn där bland annat.

IKEA- Leksakskista till lillasysters leksaker. Nya drag-på-lakan till spjälsängen. En hylla och lite små dekorationer till hemmet. Olika förvaringar till vår miljösortering av hushållsavfallet här hemma.

ÖB- Grillkol, mer smått och gott. Fotoram till bröllopsfotot som jag ska beställa hem och rama in.

Förutom alla dessa ärenden så har vi idag varit 3 vändor på tippen. Det mesta var säckar fulla med trädgårdsavfall.

Dagen började iaf lugnt och skönt här hemma. Jag var uppe före älsklingen (som vanligt ;p ). Hängde ut tvätten i trädgården. Gick promenaden med Yoda. Cyklade till affären och köpte nybakade bullar. Cyklade hem igen och satte på kaffe sen dukade jag till frukosten ute i trädgården. Det var ju soligt och varmt ute. Sen väckte jag min "bortskämda" man :)

Älsklingen har full förståelse för min galna "boa inför bebisen" fas som jag är inne i. Han hänger med på allt mitt fixa, dona och förnya i hemmet galenskaper.

Grannen sa till mig i fredags när jag gick fram och tillbaka i trädgården med min stora mage och klippte gräsmattan; "men kära hjärtandes tös va gör du?, du måste vara rädd om dig". :) jaja vila kan jag göra i graven sen!

Nu är lördagskvällen här och det är dags att inta viloposition.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0