Glucosbelastningen

Idag har jag varit hos barnmorskan hela förmiddagen. Det var dags för glucosbelastningen. Fy bubblan va den smakar pyton!!

Ingen diabetes här inte och blodvärdet var bra. Bebbs hjärta tickade fint och hon hade växt som hon skulle.

Jag har också vuxit, väger nu 63,6 kg!
Haha var ska detta sluta? Barnmorskan tycker att det är spännande att se hur stor denna bebisen blir. Hon tyckte att Isac var en mycket stor bebis med sina 4060 g på min lilla kropp.
Nu är ju detta en flicka och de brukar väga mindre och det är precis vad jag hoppas på :)

Efter den äckliga glucosbelastningen och det läskiga sticket i fingret så tröstade jag mig med en fika på mormorsbageri. Hungrig var jag efter fastan. Satt för mig själv och njöt av kaffet i solen. Härligt!

Innan jag åkte hem var jag hos frissan och klippte luggen. Gick inom Panduro och köpte pyssel till familjen.
Har lovat Isac att ordna vattenfärger och fler brickor till hans pärlor.
Sen köpte jag hem pyssel till äggmålningen. Ska bli mysigt att samla ihop lilla familjen framför bordet med lite pyssel.

Isac hämtade jag tidigt idag. Han hade inte ätit så bra idag. Klagade över ont i örat och hade fått vila för att han var så trött. Ingen feber dock. Jag drog bara en djup suck när fröken informerade mig om detta! Men nu är vi hemma och han verkar vara som vanligt. Pigg och glad och har inte sagt en ljud om att han har ont eller är sjuk. Håller tummarna att det är falskt alarm!

Nu håller vi helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0