Grillkväll hos familjen Gustavsson

I torsdags eftermiddag körde vi till Trelleborg. Där lämnade vi av Isac hos Tina, Linus och Albin. Vi hade några ärenden och behövde därför barnpassning i ett par timmar. Isac hade längtat efter Linus och Albin hela veckan. Även personalen på dagis har fått hjälpa honom att räkna ner dagarna på hans små fingrar :)

Jag och Ola körde in till Anderslöv för att träffa Olas bankman. Jag har nu samma bank som älsklingen vilket är mycket smidigare. Gemensamma konton och sparkonton. Sparkonton till kidsen och även pensionssparande. Känns skönt att ha det ordnat! Fick även pratat lite om framtiden och drömmen om stort hus här i Stehag. Den drömmen känns inte lika långt borta längre, underbart!

Snart kommer lillasyster. Isacs dagiskompisar har börjat fråga om att få följa med Isac hem. Nu i veckan hade Isac själv berättat för bästisarna om sin nya pool och bjudit in dom till oss för ett dopp :) Han börjar bli stor vår lille påg, leka med kompisar efter "skolan". Men med två barn och alla Stehags kids som vill komma och leka behöver vi verkligen större ytor snart :)

Efter banken gjorde vi ett snabbt stopp hos familjen Bergbring. Min kära kusse Maria hade en kass med babykläder till oss som jag skulle passa på att hämta när vi var i krokarna. Fick träffat hela familjen och även Kjell, skoj!
Tack snälla för kläderna!

Nästa stopp blev i Smygehamn. Svärfar bjöd på räkmackor, mums!! Vi tittade lite i gamla fotoalbum. Min älskling var så gullig som bebis. Ola tyckte att Isac konstigt nog var lik honom som barn. Jag håller med. Men Isac är ju lik mig och jag och Ola är lika så där har vi förklaringen. Jag och Ola får ofta höra att vi är lika bland vänner och bekanta. Sist var det barnmorskan som inte kunde låta bli att säga att hon tycker vi är så äktenskaps lika haha :)
Tack svärfar för fikat!

Isac blev hämtad mot kvällens slut. Han hade haft så roligt. Matat ankor, spelat fotboll med dom stora killarna, ätit tacos, läst sagor och ritat mm. Isac kramade om alla hårt när vi skulle köra hem. Han slängde slängkyssar till Tina från bilen när hon vinkade av oss, söte!
Tack snälla Tina för hjälpen och för boken han fick med sig hem!

Vi har inte Isac denna helgen. Igår kväll var vi bort bjudna till familjen Gustavsson. De bjöd på grillat! Mattias och Maria var också där. Mycket trevlig kväll men god mat i goda vänner sällskap och mys med lilla Emilia. Vi var hemma närmare 01.00 och så sena kvällar är vi inte vana vid :)
Tack för en trevlig kväll.

Idag har vi varit iväg hela dagen och tittat på cross ute på Skivarps crossbana. Vi var där tillsammans med Olas vän Jimmy. Varm och skön dag!

På vägen hem blev det ett snabbt besök hos Micke och Tessan. <3

Nu står det grillat på menyn, kan man äta annat när det är sommar ute? ;)

Ikväll är det klart Schlager på schemat.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0