Tokiga unge :)

Imorse var jag hos barnmorskan. Har fått en ny nu mot slutet då hon jag har haft har gått i pension. Vi kramades sist vi sågs men jag träffade henne igen idag då hon var där för att tömma sitt "kontor". Den nya är lika trevlig och mig gör det absolut inget att bollas runt till olika.

Bebbs har redan fixerat sig. Ganska tidigt med tanke på att jag är omföderska. Barnmorskan tror iaf att hon kommer födas i vecka 41, precis som Isac gjorde. Tydligen brukar syskon födas ungefär i samma vecka men det är ju inga garantier. För mig får hon gärna komma lite tidigare. Isac låg och jäste i hundra år ju!!
Alla prover såg bra ut och hjärtat tickade på fint, skönt!

Efter barnmorskan hade jag lite tid över innan tåget skulle gå så jag ringde upp Marlene för att snacka bort tiden lite. Efter en lång pratstund la vi på för då hade hon hunnit promenera in till stan med Emilia. Vi hann med en kram och lite härliga bebis leenden innan jag skulle med tåget.

Vid stationen sprang jag på en kollega och det blev kramkalas igen :)
Saknar hela gänget och får väl snart ta och hälsa på mitt jobb igen.

Med tanke på mitt mod med provtagningen idag så belönade jag mig själv med en cola ute i solskenet :)

Isac blev hämtad på dagis tidigt som vanligt. Vi är av med hans keps som jag har lämnat till dagis för honom att ha där. Vi letade överallt men kunde inte hitta den. Sånt är ju värdelöst, gå och köpa nytt i onödan. Jaja den dyker kanske upp. Personalen skulle kika efter den. I hittelådan hittade iaf Isac pappas vantar. Ola har varit av med dom länge. Isac tog dom och sprang in till fröknarna ock skrek; "fröken fröken titta jag har hittat pappas vantar" haha roliga unge. Älskling blev jätteglad över att få hem dom även om det är sommarvärme ute nu haha.

Fin teckning har han gjort på dagis som nu får hedersplatsen på kylskåpet :)

Glass i stora lass hemma i trädgården, mamma och Isac kan konsten att njuta på eftermiddagarna :) Isac ville bada i poolen och det fick han. Han frös som bara den men ville inte komma upp. Galna Isac!

Han ligger nu i badkaret och håller sakta men säkert på att gå från blå till normal hudfärg igen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0