Glitter och glamour

Igår tänkte min man extra mycket på mig och det värmde!

Det är lätt att man ibland känner sig lite hängig av att gå hemma hela dagarna långa som man gör med en liten bebis och med en fyraåring med vattenkoppor. 

Jag blev glatt upplivad med 10 röda rosor och tordagsmys med kex och brieost. Älskar dig Ola <3

I förmiddags hamnade vår katt i slagsmål ute i trädgården med en enorm brun och fluffig katt. Det såg riktigt illa ut när jag kom ut, katterna slogs på liv eller död och det låg lösa pälstussar överallt på trädäcket. Vår lilla tiger hade underläget och jag blev rent förskräckt. Som tur var blev den stora bruka katten förskräckt av min närvaro så han stack snabbt in bland buskarna. 

Yatzy försvann upp på grannens tak utan att jag fick möjlighet att titta på henne om hon var skadad?
Jag kallade på henne. Lockade med mat men inget hjälpte. Lämnade dörren öppen en lång stund tills det blev för kallt och jag fick stänga.

Hela dagen har jag varit ute och kallat på henne i olika omgångar. 
När Ola kom hem från jobbet åt vi kvällsmat och sen gick hela familjen ut med ficklampa och letade.

Jag har hunnit gråta över vår älskade katt. Katter kan ju skrämmas bort av andra katter och det var något jag började beskymmra mig över. Eller att hon blev så pass skadad så hon låg och led i någon buske någonstans.

Men när Ola gick ut för 30 min sen själv med ficklampan så kom han tillbaka med Yatzy. Hon är inte skadad men hon är väldigt rädd. Ola kunde knappt hålla i henne. 

Hon gick rakt in och la sig på Isacs säng. Nu börjar hon bli sig själv och vi kan klappa och kela med henne.

Får se när hon vågar gå ut igen. Dumma bruna stora katt "mer som en tvättbjörn". Får jag se dig på vår tomt igen så tar jag fram blomstersprutan! 
Alla katter är välkomna att hälsa på men inte de som är dumma!

Äntligen fredag. Så skönt att ha mannen hemma att dela glädje och sorg med :) Då menar jag gnälliga men övervägande glada barn :)

Julia bajsade för hela veckan nu i eftermiddag. Jag visste knappt var jag skulle börja? Det är galet att en sån liten människa kan ha såna utgifter haha. Men efter ett bad var hon strålande glad och luktade lika gott som rosorna pappa kom hem med :) 

Min chef ringde idag och det var en glad överraskning. Jag blev bjuden till årets julbord. Skoj!!! Då har jag något att se fram emot. Min första måltid på väldigt lång tid som jag får äta utan att slänga i mig maten och ett par timmar utan en tanke på blöjbyten eller tvätt. Jag kan även låna en toalett utan att höra; "mamma var är du?" eller ett skrik för att någon har tappat nappen haha. wohooo! :) Mammas kväll delux! 

Det sjuka är att jag kommer ha mina småttingar i huvudet precis hela tiden. Särskilt Julia eftersom jag aldrig har varit utan henne en längre stund. 
Så mammas kväll i samband med första seperationsångesten :) 

Trevlig helg och jag önskar er alla småbarnsföräldrar en god natts sömn om det ens är möjligt ;) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0