Ola 29 år

I torsdags när Isac var på dagis åkte jag och Julia in till Eslöv. Där var vi inne i nästan alla butiker för att ordna Olas födelsedagspresent.

Vi gjorde nämnligen en stor låda fylld med sånt som han behöver och tycker om. 

Isac fick hjälpa till att att ställa iordning allt i lådan och skriva kortet. Han fick skriva sitt namn på egen hand. Stora killen! Han valde även att klistra fast sitt största och finaste klistermärke på kortet <3

Vi gömde allt i Isacs garderob. Jag förklarade tydligt att det var vår hemlis osv men pappa hann inte mer än innanför dörren när han kom hem från jobb förrän Isac utbrast; "PAPPA PAKET"!!! Haha jaja men mer än så avslöjades inte.

Isac har inte varit hemma denna helgen men Olas födelsedag firades lugnt och stillsamt och han missade inget som han inte kan få vara med om en annan gång. Svårt att vara med överallt.

Ola har varit förkyld ett tag nu och mår fortfarande inte helt hundra. Efter dopet är vi dessutom båda ganska mätta på stora kalas. Jag frågade Ola flera gånger vad han ville göra på sin födelsedag men fick hela tiden svaret; "ingenting".

Igår väckte jag och Julia pappa med presenten och rosor på sängen. 
Han såg glad ut :)
Vi hade varit i affären och köpt nybakade bullar och när frukosten var framdukad knackade det på dörren. Det var svärfar som jag hade ordnat hit i smyg. Ola blev överraskad att se sin pappa här, det var ha inte beredd på :)

Förmiddagen gick åt till att umgås och fika gott. Julia vaknade och var med en stund och kramades med farfar. Ola fick en helt underbar orkidé av sin pappa.

När Rolf hade åkt hem så kröp vi ner under en filt i soffan och vilade framför TV:n.

När kvällen kom gick Ola och bytade om från mjukis till kläder. Då ville han till byakrogen och äta middag. Jag fick dra ut på tiden med allt möjligt. Jag fick till och med pälsa på Julia overall och bädda ner henne i vagnen och övertala Ola att gå en promenad med Yoda innan resturang besöket. För när vi kom tillbaka från rundan såg Ola Jims bil parkerad utanför huset. Är Jim här? Jo det var han ju. För Jim hade jag också bjudit hit i smyg för pizza och filmkväll med oss :)

Igen lyckades jag överraska min gubbe. Vi beställde pizza från byakrogen sen såg vi nya Stålmannen filmen.

Lyckad dag och Ola verkade nöjd när vi gick och la oss. Hoppas han kände sig uppvaktad på sin födelsedag <3

Söndag idag. Ola är ute i garaget och ställer i ordning sina "leksaker" för att få plats med bilen. Nu kommer vintern och bilen måste kunna stå inne. Olas födelsedag hade vintern med sig. Det var vitt överallt på taken igår morse. Lite ironiskt med tanke på att Ola avskyr vintern, han är frusen av sig :)

Isac kommer snart hem. Han har tydligen fått vattenkoppor under helgen. Det går på dagis nu och hans kompis Malte har det. Det var iaf inte väntat för i Oktober 2011 var jag på vårdcentralen i Lund med Isac. Han hade blåsor i munnen bla  och doktorn sa att det var vattenkoppor. Antingen var det något annat eller så är han en av få som har fått det en andra gång :( Jag har iaf gjort ett inlägg här på bloggen om det i Oktober 2011. Ibland är bloggen en bra hjälp när man behöver damma av minnet :)

Inget att be för. Hoppas bara Julia klarar sig eftersom hon är lite väl liten. Enligt sjukvårdsrådgivningen så är bebisen skyddad med antikroppar från mamman sen graviditeten upp till 6 månaders ålder. Om mamman själv har haft vattenkoppor och det har jag haft.

Ska iaf bli skönt att få hem min lille skrutt så mamma kan få pyssla om honom <3 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0