Omvända roller

Vilken grå och trist måndag.
Varken jag eller ungarna ville lämna sängen imorse. Det var så kallt i luften och vi kunde höra regnet smattra mot rutan. Till och med katten ville komma in och mysa som alltid annars är på äventyr utomhus.

Vi låg kvar länge och tittade på Bolibompa. Tills lillasyster bajsade ner sig så det smet utanför blöjan och allt. Det var inte bara till att byta blöjan utan det blev ett ordentligt bad också. Sen var vi uppe. :)

Isac tramsade vi frukosten. Och han vet om att han inte får leka med maten så han fick den gamla vanliga varningen att; "sluta eller så kan du gå in på ditt rum". Sen ekade det visst här hemma. För när frukosten var undanplockad och jag satte mig ner för att dricka mitt kaffe i lugn och ro då kom min älskade son och läxade upp sin mamma. Men jag tar det bra, det är ju ett bevis på att mina ord har fastnat iaf haha.

I övrigt har detta varit en slö dag. Vi var ute en promenad med Yoda mellan regnskurarna och vi har byggt tågbana. När Isac såg en Disney film så passade jag på att fota alla mina mammakläder och la ut dom till försäljning på Tradera.

Det är med lite sorg i hjärtat som man säger adjö till dom kläderna. Tiden med bebbs i magen är förbi och den var så mysig. <3

Julia håller på för fullt med att försöka vända sig själv. Snart så lyckas hon. Det är en stark och stadig bebis vår tös.

I brevlådan fick vi något annat än reklam och räkningar idag ;) en skylt som jag har har beställt hem över nätet och som ska ramas in och pryda hemmet. Jag älskar den!!

Mannen jobbar över ikväll och kommer väl hem när resten av familjen sover.
Kvällsmaten är intagen. Hunden har varit ute. Ungarna har badat och är färdiga för kvällen och nu väntas djurakuten på TV:n :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0