Känslan av sommar

Veckan försvann i ett naffs. Jag var hemma hos en vän i byn under ett par timmar en kväll. Snackade och hade skoj. 

När jag kom hem stod mannen ute och polarerade bilen. Julia låg nerbäddad i vagnen bredvid pappa och sov gott. Jag kavlade upp ärmarna och hjälpte till fram tills solen gick ner och vi fick avsluta. Vi fortsatte arbetet följande kväll. Efter avfettningsmedel, polerande och vaxande samt dammsugning och fönsterputsning så ser familjens bil som ny ut!! Det gjorde vi bra älskling! 

Hela helgen har vi spenderat ute. Igår hade vi familjen Glans här hela dagen. De kom vid lunch och då grillade vi. Hela eftermiddagen satt vi i trädgården. Det blev glass till eftermiddagsfikat som smakade gott i värmen. Isacs kompis Malte kom förbi och ville vara med och leka. Han stannade i ett par timmar innan hans familj kom och hämtade honom igen. Här var verkligen livat i huset med alla dessa barn samlade :) 

Vi gick en tur till lekplatsen och avslutningsvis på kvällen beställde vi hem pizza. Sen var barnen så trötta så det var dags att säga tack och adjö. Vilken härlig dag vi hade tillsammans! 

Idag har vi suttit ute i trädgården igen. Mannen har sågat ut nya bräder till hyllorna på grillen och oljat in dom. Vi har även veckohandlat lite.
Till kvällsmat blev det grillat så klart :) 

I övrigt i veckan så har vi passat Olas arbetskollegas hund. Vi fann varandra direkt och jag har en ny helt fantastisk vän. Känns så tråkigt att hon ska åka hem imorgon! 
Alla rundorna har varit lite mer komplicerade med två hundar. Tänk att jag har haft tre hundar samtidigt en gång i tiden och klarade det haha. Då hade jag iof inte två barn också att ta hand om.

Det är helt lagom med två barn, en hund och en katt. Det är inte bara att skaffa. Man ska ha både tid, plats och råd med dom allesammans också. Nu njuter vi av det vi har och är så nöjda med familjen vi har skapat tillsammans <3  

Imorgon börjar Ola lite senare. Både han och Isac ska följa med till BVC kontrollen med Julia. Imorgon är det även tid för läkarkontroll. Ska bli spännande och se vad vårt lilla matvrak väger nu :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0