Egentid

En perfekt helg går mot sitt slut. Vi har verkligen blandat nytta med nöje. 
 
Fredagen spenderades i hemmets lugna vrå. Sonen blev hämtad på eftermiddagen inför sin helg borta. Jag, mannen och dottern åkte och storhandlade. Det blev det tacos som vanligt till fredagskvällsmaten :) När Julia var nattad såg jag en disneyfilm. Mannen satt sidan om och spelade poker. Två nöjda päron hihi.
 
Lördag förmiddag bar det iväg till kalas i tron om att man skulle fira syrran. Så blev det men även jag blev firad i efterskott. Det blev god mat, jag fick presentkort på Ystad Saltsjöbad, blommor och ett par jodphurs men som jag hellre kallar för boots :) Det var ett trevligt återseende med familj. Synd att Isac inte var med. Julia ville glatt ner på golvet och undersöka allt. Hon fick egen ny pipmugg och bamsetallrik och hon fick den största nallen man kan tänka sig. Besöket avslutades med tårta och "ponnyridning". Jag fick rida på syrrans häst. Han är tok hög och borde mer bli klassad som en dinosaurie. Lite kom jag ihåg från min barndom med hästar och gamla minnen på hästryggar under sommarloven väcktes till liv. Solen sken på mig, Jessie och hästen. Härlig omgivning ute på landet. Ja jag klagar inte! Det var härligt. Lite nervös var jag. Inte vidare rädd för hästen utan mer hans storlek. Även om han står helt stilla så slår man ju halvt ihjäl sig om man trillar ner för så hög är han. Jag är ju så höjdrädd så jag får svindel på en vanlig kökspall haha. 
 
Vi körde vidare mot Trelleborg. Där lämnade vi över Julia till hennes faster Tina med familj. De har passat henne fram tills idag. Hon har lekt med kusinerna och sovit gott hela natten. Somnade vid 20.00 och vaknade 9.00 idag. Bra att hon sköter sig när hon är borta så de vågar passa henne fler gånger hihi ;) 
 
Jag och mannen körde till Ikea efter att vi hade lämnat Julia. Där köpte vi nya lampor till köksfönsterna och till vitrinskåpet. Vi fick äntligen köpt luckor och små lådor till Julias lilla expidithylla. 
 
Vi körde hem om och åt. Vi skulle gått ut och ätit men vi valde att lägga den tiden och dom pengarna på ett ikea besök istället. Efter kvällsmaten åkte vi in till Lund och såg på bio. Vi hade gratisbilljetter på sf som vi har sparat länge nu. Vi fick dom när vi svarade på ett par frågor ang köpet av vår soffa som köptes i julas. 
Det blev filmen Lucy och den var helt klart godkänd. Framförallt så var det skönt att göra något bara jag och mannen tillsammans ♥ 
 
Hemma efter bion började vi skruva och dona med våra nya Ikea prylar. Alla lampor kom upp och det blev kanonbra!! Ikväll blir det till att skruva till Julias hylla.
 
Imorse vaknade vi vid 9.00 utvilade och på hugget. Vi skulle äntligen kunna ta tag i det sista av målandet där ute. Solen sken och vi var barnfria. Jag kunde i lugn och ro hjälpa mannen hålla i stegen på det högsta ställena och nu är vi FÄRDIGA!! Allt det vita där ute har blivit målat två gånger och ni anar inte vilken skön känlsa det är kunna lägga det bakom sig nu! Jag har även passat på att städa undan poolsakerna. Tömt badleksaker på luft och samlat ihop allt till att läggas i lådor ute i förrådet. 
 
Mannen har nu kört iväg för att hämta hem dottern. Om en timmes tid kommer sonen också hem och det blir ett underbart avslut på helgen att ha hela familjen samlad igen. Nu saknar vi ungarna och det känns så tomt här hemma utan dom. ♥ 
 
Tack alla inblandade för denna helgen!! För trevligt kalas, presenter och barnpassning. Och tack till mannen för att han finns. Vi har det bara för bra tillsammans ♥
 
Jag myser med dottern inför tiden ifrån henne. ♥
 
 Syrran är fortfarande ung!
 
 En annan är inte lika ung längre ;p
 
 Ännu en bukett blommor här hemma!!
 
Presentkort på Ystadsaltsjö. Får bli till nästa barnfria tillfälle :)
 
 Jodphurs...eller boots!!
 
 Vi ska nog bli vänner du och jag Exo :)
 
 Syrran sadlar hästen och jag samlar mod :)
 
Tadaaa..redo för en ridtur!
 
 Vitrinskåpet är komplett! Nu lyser min fina kaffeservis och kristallglasen upp ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0