Ja då tillhör man gruppen 30+ nu :)

Ingen ångest här inte. Man är ingen ung 20 åring längre men man blir inte äldre än vad man känner sig. Jag har nått väldigt långt, hus, villa, barn och gift innan 30. Tittar jag tillbaka så finns där inget jag skulle vilja göra om. Tvärtom så har jag aldrig varit lyckligare än vad jag är idag och ser bara framåt. Nu är ju allt det stora avklarat och resten ska bara njutas av!!
 
Jag tycker som ni alla känner till inte om att fylla år. Jag firar helst min dag tillsammans med mannen och barnen. Vad jag inte gillar är den enorma uppmärsamheten och tjohejet eller framförallt pressen att stå med en stor fest. STOR fest blir det för ska vi samla hela släkten och alla vännerna så blir det både väldigt kostsamt och massor med arbete. Nä då är min önskan hellre att få lugn och ro kring den dagen även om jag älskar er alla mina nära och kära. ♥
 
I torsdags hade jag två kollegor här på fika. Så skoj att träffa dom! Hela Brunnslyckan hade samlat ihop till en 30 års present. Ett silverarmband som jag själv kan spara berlocker till. Jag blev jätteglad! Tänk att de alla minns och kommer ihåg min dag som inte har varit på jobb på över 1,5 år! ♥
 
På eftermiddagen knackade det på dörren. Där stod Sandra, Alex och lilla Gabriel. De kom för att säga grattis och även dom med en liten present från hela högen Björklunds med respektive. Halsband och örhängen ♥
 
När de hade åkt kom pappa kort därefter. Han hade gjort plåt till vårt vedskjul på jobbet och kom för att sätta upp det till oss, väldigt uppskattat tack!!! Han hade en stor blomma med sig till mig och en peng. Pappa stannade och åt kvällsmat med oss och hjälpte Isac med hans Alftons Åberg spel :) 
 
Hela veckan hade Julia varit smått förkyld. På torsdag eftermiddagen efter att kollegorna hade åkt hem började hon bli ganska slemmig i luftvägarna. Mot kvällen till tyckte jag och Ola att det började låta mer och mer som den hemska gången vi åkte in med ambulans med Julia pga trånga luftvägar. Vi ville inte att det skulle sluta så igen så vi ringde till vårdcentralen och bad om att få utskivet en inhalator till Julia. Men de ville inte hjälpa oss trots att vi hade blivit lovade att få hjälp det hållet den dagen det ev behövdes igen. Vi bollades runt mellan olika vårdställen tills faktiskt barnakuten gick med på att ta emot oss. Ola och Julia åkte in och jag stannade hemma med Isac och nattade honom. Det blev ett kort besök. De gav henne luftrörsvidgande och det hjälpte. De fick inhalatorn och masken med sig hem. Nu har vi självhjälp här hemma vid behov och det känns skönt. Hon har fått diagnosen förkylningsastma. Vi behövde bara använda den en gång här hemma efter besöket på sjukhuset. Den hjälper henne verkligen att få det lättare när det blir tungt för henne i luftvägarna av förkylningen. Nu ligger den undanplockad men redo ifall den behövs igen vid nästa förkylning. Aldrig säkert att den behövs igen för hon kan ha hunnit växa ifrån det till nästa gång. Känns iaf tryggt och bra att ha den. Kan ju inte åka in till sjukhuset varje gång hon är förkyld. Hur ska hela hösten se ut då liksom?
 
På fredagen fyllde jag som sagt år. Jag och barnen hade en lugn dag här hemma. Julia var redan mycket bättre vilket var skönt. Morgonen började med att jag fick lerfigurer av sonen som han hade gjort till mamma ♥ Telefonen ringde hela dagen med grattis hälsningar, sms och meddelanden från alla håll, trevliga kort i brevlådan och blomsterbud! När Ola kom hem från jobbet med en bukett blommor startade vi grillen. Det blev grillade laxknyten, mums!! Mitt i matlagningen knackade det på dörren. Då var det svärfar som körde från smyge med en blomma till mig. Han hade en tårta med sig och stannade på mat och kaffe. Sen tog Isac farfar Rolf i handen och tog honom med sig som sällskap vid kvällsbadet :) 
 
Av mannen fick jag en liten porslinfigur, en vit räv. Jag älskar rävar så den var mitt i prick!! :) Sen fick jag som Isac sa; "det största paketet han hade sett"...ett vitrinskåp!! Äntligen!!! Gissa om morsan här hemma blev glad? Efter att barnen var nattade spenderade jag och mannen hela fredagkvällen med att skruva ihop skåpet :) Tack älskling, du är bäst!!
 
Det bästa med den 15:e Augusti var ändå telefonsamtalet från Maria och Glenn. De hade fött sin lilla dotter på min 30 års dag och det är ju ingen dåligt present :) Välkommen till världen älskade lilla Alice ♥
 
I lördags var vi på kalas i Trelleborg. Linus har fyllt 13 år!! Tänk att han är tonåring nu, stora killen.
Vi åt gott och umgicks med släkten. Vi fick träffa Göran och Sladanas lilla bebis, Alex ♥.
En liten liten nyfödd en och Julia kändes plötsligt så stor!! 
Vi stannade hela dagen och snälla Tina hade ordnat två plädar till mig i födelsedagspresent. 
 
Igår hade vi Olas kollega med familj på besök hela dagen. Vi grillade, fikade och beställde pizza på kvällen :) 
Även dom hade en blomma med till mig. En lyckad dag med goa vänner!
 
Inte illa att man kan bli så firad fast jag slutade att fylla år för 5 år sedan och fast man har sagt åt alla att inte bry sig om min födelsedag ;p Jag tackar er alla med hela mitt hjärta!! Även om jag har fått många oväntade besök så har det bara varit roligt och jag är så nöjd med min dag ♥
 
 
 
Man blir inte äldre än vad man känner sig ;) 
 
 En glad Isac i väntan på mammas kollegor som kom med tåget.
 
 Morfar och Isac i torsdags ♥
 
 Gabriel på besök ♥
 
Mina älskade bebbar ute på lekplatesen på min födelsedag ♥
 
 Tack!!!!!!!! ♥
 
 Stolta föräldrar med sin lilla Alice!
Född: 2014-08-15 Kl 16.20
Längd: 50 cm
Vikt: 3390 g
 
 Isac och Julia med tonåringen, Linus 13 års kalas.
 
Första mötet med lilla Alex 1 vecka gammal!! ♥
 
Älskade Julia reser sig själv nu och går bra med stöd från gåvagn eller mamma och pappa. Snart springer hon själv ♥ Finaste lilla prinsessan blev även 14 månader i lördags!! ♥
 
Tadaaaaa mitt vitrinskåp, love it!!!
 
Vardagsrummet...
 
 
Trivs så bra i vårt hem ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0