Sommarlovet är slut!

Igår hade vi familjen Glans på besök. Malin och barnen kom redan vid eftermiddagsfikat. Männen kom efter att de hade slutat sina arbeten. Kanon! Då fick barnen leka lite längre och jag och Malin kunde kackla sånt som männen tycker är tråkgit att lyssna på hihi.
De snannade på kvällsmat och åkte hem precis lagom till det var tid att natta alla kidsen. Isac och Julia somnade direkt och det är alltid tacksamt för två trötta päron. 
 
En lyckad dag tillsammans med vännerna och vilket bra avslut på sommarlovet!
 
Idag ställde vi klockan. Mest för att jag tycker om att vakna före barnen. Då hinner jag duscha i lugn och ro samt sätta på kaffe och duka fram till frukosten. 
 
Mannen gick promenaden med hundarna innan han åkte till jobbet. Ja ni läste rätt, hundarna som i fler än en :) Vi har varit hundvaktare sedan igår förmiddags. Då kom Olas kollega och lämnade Honey för oss att passa i några dagar. Den vovven ligger mig varmt om hjärtat och jag tycker det är så himla roligt när jag får låna henne.
Hela natten har hon legat tätt in till mig. Ola fick hitta en hörna på sängkanten, det är inte så noga med honom när det kommer små söta fluffiga saker och kryper upp hos en :) 
 
Idag började Isac på dagis igen. Det kändes lite overkligt igårkväll när jag stod och packade hans ryggsäck med extra kläder, regnkläder mm. Isac vaknade med ett leende på läpparna med tankarna på kompisarna och han sparkade snabbt iväg på sin sparkcykel emot dagis. Där har han spenderat dagen tillsammans med vännerna och fröknarna. Varit på promenad ute med alla jordbubbarna dvs barnen födda 2009. Nu är han äldst på dagis, nästa år börjar han i skolan. Offattbart och inget jag tänker fundera mer på för tillfället, det är ju bara ångest att han börjar bli så stor!
 
Jag och Julia har haft en mysig dag här hemma. Hon hjälpte mig med tvätten dvs jag hängde upp den och hon drog ner den igen :) Trots att det är lite mysigt att ha mamma för sig själv så blir ju ingen gladare än Julia när man säger; "Kom nu Julia så ska vi gå och hämta Isac". Livet är bra tråkigt utan sin storebror ♥
 
På dagis stod kompisarna på rad och frågade om de fick följa med oss hem. Så imorgon har vi lovat att en av dom ska få följa med och det ser Isac fram emot. Vi fick även en påse med kostverk som Isac gjorde på dagis i våras, med oss hem. En har vi hängt upp på väggen, resten samlas i hans kartong ute i förrådet där vi samlar allt han gör som är av värde för honom eller oss. 
 
På vägen hem började det ösregna. Julia satt bra i vagnen med regnskyddet men jag och Isac blev genomblöta. Hjälpte inte ens att ha regnjacka och paraply, jag kunde krama ur mina byxor när vi kom hem och Isac också. Kläderna åkte rakt in i torkskåpet sen satt vi i mjukis och fikade på mellanmålet.
 
Nu kommer mannen snart hem, jag har redan påbörjat kvällsmaten så den snabbt går att laga sen. Nu är verkligen vardagen och de gamla rutinerna här igen!
 
Det ska synas att man har roligt :) Isac, Max, Matilda och Julia igår.
 
Honey slappar i soffan :)
 
Nyvaken prinsessa
 
 Mys med dottern och lånehunden i förmiddags. 
 
 Isacs konstverk.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0