Prao-elev

Isac har följt med pappa på jobbet. Han sitter med näsan i alla dataskärmar så jag antar att han är hur lycklig som helst. Isac har pratat om att få följa med ett tag nu. Han har nämnligen fått veta att hans kompis Amanda har varit med sin pappa och Olas kollega på jobb vid flera olika tillfällen och han vill inte vara sämre :) 

Alternativet var dessutom att stanna hemma med mig på min städdag, tråkigt! Isac sa när han steg upp; "mamma Isac går till jobbet så städa du, när jag kommer hem så säger jag ohh sååå fint här e här hemma!" Haha gulle Isac. 

Igår stack Isac näsan i mina liljor. Han blev helt gul i hela ansiktet. Gick inte att få bort med tvål och vatten! Men efter kvällsbadet och skrubb med badsvampen så gick det bort, phew!
Nu har jag för säkerhets skull klippt bort alla pistillerna på liljorna om ifall att min lilla blomstersniffare skulle få för sig att sticka näsan i dom igen :)

I tisdags tog jag och barnen tåget in till Eslöv. Där spenderade vi hela dagen hos min kollega Pernilla och hennes barn. Isac och Milton hade superskoj och det var en trött son som jag hade med mig hem. Även Julia hade skoj. Hon fick prova en hoppgunga och hon skrattade så när den studsade upp och ner. En trevlig dag med fika, prat och lek.

Imorgon ska vi hem till Carolin, Malte och Lova. Det är ingen upptäckarna pga sportlovet och även mammagruppen har tagit en pause denna veckan. Caroline bjuder på lunch så får vi alla träffas iaf. Det ska bli skoj och sen är ju faktiskt helgen här igen!

Julia sover och Isac är på jobb :) Kaffet är slut så nu finns det inga ursäkter att inte ta tag i städet! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0