Grattis farmor!

Isac har tillsammans med flickorna i huset gjort halsband och armband. Han tyckte att det var riktig roligt och det gör ju helt klart jag också. En trevlig tidsfördriv vi kan ha tillsammans.

Hela fredagen gick åt till städning. Vädrade ut och renbäddade mm för att verkligen köra ut influensan. Så skönt!

Isac blev hämtad på eftermiddagen och hela kvällen sov Julia gott. Det gav mig och mannen lite egen tid som är väldigt sällsynt och dyrbart nu för tiden :)

Vi hade en lång och härlig sovmorgon. När klockan var 10.00 talade Julia bestämt om att hon var sugen på gröt så då fick vi minsann stiga upp.

Idag har jag och älsklingen gått runt på Burlöv center med Julia i barnvagen. Nu är det snart dags att plocka fram sittdelen. Damen är inte alls nöjd med att ligga ner och inte se någonting. Hon närmar sig 7 månader också men det tar så emot att ta fram sittdelen. Liggdelen är mycket finare och så blir det så officiellt att hon inte är någon bebis längre och jag gör allt i min makt för att dra ut på bebistiden så länge det bara går.

Efter några rundor i butikerna körde vi till Sjöbo och överraskande min farmor med en blomma och en ask choklad. Hon fyller år imorgon. Farfar skulle fyllt år nu i veckan också. Tände ett ljus för honom då ♥ Vi ville överraska farmor för att hon inte skulle få en chans att bjuda på en massa mat men det smög sig. Hon var redan förberedd med smörgåstårta och kaffe. Pappa och Evs mfl hade redan varit där under dagen. Gott!! Och vi slapp tänka på kvällsmaten :)

När vi skulle gå så mötte vi farmors väninnor i dörren. Jag visade en videosnutt från Youtube för tanterna, den visade en gammal tant som dansade loss framför sitt hus. Då visade farmors väninna som är 82 år att hon var inte sämre och så började hon och farmor dansa loss där i hallen haha. Underbart att se dom så pigga och glada. Värmer att se farmor så glad och att hon inte sitter ensam om lördag kvällarna utan farfar ♥.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0