Skattkammarön och bio.

Vilken dag det har varit för Isac. Det är inte vår helg med honom men det blev lite ändrade planer och han blir hämtad imorgon istället och kommer hem igen senare i veckan.

Det blev kanon för då kunde vi boka bio biljetterna till den nya bamsefilmen idag. 
Jag har länge velat gå på bio med Isac men där har liksom inte visats någon riktig Isac film värd att gå och se. Men Bamse kunde inte bli mer rätt. Isac var helt salig efter att jag hade visat honom trailern :)

Vi blev erbjudna att gå med några vänner förra söndagen men då var vi bortbjudna på kalas. Svårt att vara med överallt.

Efter frukosten idag åkte vi till skattkammarön. Där mötte vi upp Heinz, Camilla och Amanda. Vi spenderade hela förmiddagen där med lek och skoj. Avslutade med lite fika och lite mer lek :)

Våra vägar skildes åt och vi stannade och åt på McDonalds. Redan då kände Isac att dagen var näst intill lika bra som julafton haha. 

Älsklingen släppte av mig och Isac vid bion sen körde han och Julia hem.
Isac var glad som en speleman inne på bian. Vi hittade kompisar från dagis där. Isac pekade på den största popcornen och en påse med godis. Han skulle bestämt sitta längst upp i en av sofforna. Vilken tur att jag hade bokat just dom platserna haha :)
Framförallt var min lille påg glad över att ha mamma helt för sig själv. Det är nog första gången sedan Julia kom till jorden som han och jag var iväg på något själva. Det känns underbart att vi gjorde detta han och jag. Välbehövd mor och son egentid. 

Filmen var toppen. Fick bästa betyget av Isac. Jag pekade på andra filmer på vägen ut som vi kan se sen men han sa bara; "nej mamma, Bamse är bäst" :)

Nu är familjen hemma i tv-soffan. Helt färdiga är vi efter en aktiv dag. Vi storhandlade på vägen hem från bian.

Ikväll ska Julia få prova välling. Får vi se hur det går. Snart är det bara två amningstillfällen kvar att byta ut. Vi tar det i vår egen takt (lite lite stressad med tanke på att det har börjat dyka upp tänder haha) . Viktigaste är att prinsessan är nöjd. Skadar absolut inte att ha kvar amningen under dessa infektionstider. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0