Grillkvällar!!

Vädret bjöd precis på en rejäl regnskur. Isac var snabb ut till poolen i ösregnet. Det är ju så härligt!! Vi satt hela familjen där ute och njöt av den friska luften som kom med regnet. Underbart var kort. Samma stund som regnet var över sprack molnen upp och solen var åter igen tillbaka. Lika varmt igen. Jag försöker att inte klaga på värmen. Visst vill vi ha sol och värme men just nu är det olidligt. Man blir bara trött och hängig. Allt känns klistrit och sömnen störs av det osv. 
 
Googlar man på ordet vinter så får man upp bilder på människor som står och fryser vid hållplatser eller som står och skrapar rutorna på sina bilar. Då är man helt plötsligt tyst i en timme eller två angående värmen hihi. 
 
I torsdags kväll hade vi grannarna över på kvällsfika. Vi satt ute och fikade på kaffe och ballerinakex. Vi diskuterade olika byggprojekt mm. Vi ska ju bygga ett vedskjul ganska nära deras tomt och det är viktigt att vi alla är överens. Vi bjöd dessutom in dom för att tacka så mycket för huspassningen nu när vi var iväg. 
 
I fredags hade vi familjen Bergbring här på middag. En härlig kväll full med prat och skratt. Vi åt ute i trädgården där vi hade flyttat ut våra trädgårdsmöbler till skuggan under trädet. Barnen lekte och badade både där ute och här inne :) Isac och Noel hade så himla roligt tillsammans och det var underbart att se ♥
Snälla Niklas hjälpte oss att byta lås på fönstret i tvättstugan. Där har vi inte kunnat öppna sen vi flyttade hit då förra ägarna hade slarvat bort nyckeln. Nu äntligen kan jag vädra ut där inne och faktiskt trivas inne på mitt "kontor"som mannen kallar det :S
 
Tack familjen Berbring för en trevlig kväll. Nu ser vi till att träffas snart igen ♥
 
Igår satte vi åter igång med måleret av utsidan på huset. Sakta men säkert börjar det blir riktigt fint. På eftermiddagen fick vi ett avbrott i målandet. Då var vi bortbjudna på grillparty hos vännerna längre ner på gatan. Där var vi ett glatt gäng ifrån byn samlade. Isac hittade direkt sin kompis Malte och det syntes att pågarna hade saknat varandra efter en vecka utan lek tillsammans. Det var en uppskattad kväll och vi hoppas på fler såna innan sommaren är slut.
 
När vi kom hem nattade jag barnen och mannen fortsatte att måla det han hann med innan det blev mörkt.
När vi sen skulle gå och lägga oss vaknade Julia av någon anledning och ville absolut inte somna om. Det känns idag. Jag är lagom trött minsann. Julia är hur glad som helst, hon har vilat middag halva dagen. Misstänker att det kanske är en kindtand som bråkar med henne men det återstår att se.
 
I fredags talade jag med min chef på telefon. Det närmar sig hösten och det är snart dags för mig att återgå till mitt arbete. För ett par månader sedan fikade jag med en kollega som arbetar natt. Hon fick mig att börja fundera lite på att jobba natt. Det fanns så många fördelar med det när man har småbarn som jag aldrig hade funderat på tidigare. Jag fick höra nyligen att det blev en natttjänst ledig i huset så under en veckas tid funderade jag så det knakade. Nu har jag bestämt mig för att prova. Chefen gick med på att jag jobbar 88 % på natten. Det är 21 nätter på 7 veckors schema. Vi har även kommit överens på att ha det på prov i 6 månader. Märker jag på denna tiden att det inte är något för mig. Jag kan kanske inte få det att fungera med min sömn osv så får jag tillbaka min dagtjänst. 
 
Jag hoppas att det blir bra. Kan jag få min sömn att fungera så kommer detta göra ett lyft för ekonomin. Jag kommer jobba 88 % istället för 100% och trots det tjäna mycket mer. Barnen kommer vara mindre på dagis och det blir även bättre för djuren. Yoda orkar inte riktigt med mitt arbetstempo längre. Han är välkommen på jobb men mina hektiska 7-16 pass är inget för honom. 
 
Nackdelen med att jobba natt är att jag jobbar helg och aftonar igen men man kan inte få allt. Ska helt klart försöka lägga mina helger där Isac inte är hemma. Sen som sagt så är det på prov i 6 månader innan jag bestämmer mig helt och hållet. 
 
Matkoma? :)
 
 Grillkväll med familjen Bergbring 
 
 Isac och Noel plaskar rundor
 
 :)
 
Grillkväll med vännerna i byn. 
 
 Tycker du jag är tuff då skulle du se min morfar :)
 
 Isac tar hand som sin nyvakna lillasyster..
 
 
 
När storebror badar passar Julia på att ha Isacs kalsonger på huvudet hihi. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0