Bra start på helgen!

Fredagen har bjudit på underbart vårväder. Isac har varit på upptäckarna och jag har fått tjattra med mammorna här i byn och gått på långpromenad. 

Jag och ungarna handlade bullar med oss hem som vi fikade på. 

Eftermiddagen bjöd på ett långt samtal med en go vän. Sen vilade jag middag med Julia när Isac såg en film. 

Nu hänger vi ute i trädgården där vi även har ätit lite mellis. Vi kan inget annat än bara njuta av solen.

Isac har tagit tågbanan med sig ut. Just nu bjuder han en liten nyckelpiga på en åktur. Den har han placerat in en tågvagn haha. Håller ett öga för man måste vara snäll mot djuren.

Det är ingen tvekan om att Julia är mammas tös inte. Hennes första ord blev KATT! Hon har alltid koll på Yatzy i alla fönster här hemma. Varje gång hon får syn på henne blir hon glad och flaxar med armarna. Undrar om hon kommer älska djur precis som sin mamma? Eller blir det bara katter som sin storebror? 

Isac har dock börjat tjata efter en hamster. Han har sett en film på youtube där en hamster springer i en bana byggd av lego och det såg ju häftigt ut :) Försöker förklara för honom att det är inte snällt mot hamstern att flytta in där Yatzy bor men Isac vägrar tro att hans älskade katt skulle försöka äta upp hamstern. 

Nu väntar vi på att pappa i huset ska komma hem. Ikväll får vi besök av Olas kollega med familj. Jag ska få snusa bebis och Isac ser fram emot att få busa med kompisen Amanda.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0