Utvecklingssamtal

Måndagen spenderade jag och barnen ute. Är man ledig på en sån fin dag är man ju tokig om man inte tar vara på den.

Vi gick långpromenad. Testade en ny lekplats. På vägen hem gick vi inom affären och köpte en grillad kyckling med oss hem och hade den till lunch. Den luktade och smakade ljuvligt! Där var så mycket kött på den att det även räckte till familjens kvällsmat och till min pastasallad som jag åt till lunch idag. Nu får det bli ett par kycklingfria dagar :)

Isac kom hem i söndags med några konstiga plitor i ansiktet och på armen. Man kunde nästan tro att han hade blivit tonåring :) De blev några till över natten men nu håller de på att försvinna. Idag var han på dagis. Julia däremot började få feber nu i eftermiddag och mår inte alls bra. Frågade Isac om han har mått dåligt i samband med prickarna och då sa han att han hade haft ont i halsen också. Det är väl en virusinfektion han har haft och nu har Julia fått den. Även jag börjar känna att det ömmar lite i halsen, dubbel mega dubbel suck!!

Igår när jag och barnen satt i trädgården och ritade i solen kom Carro, Lova och Malte förbi. De stannade en stund hos oss och lekte ute i trädgården. Vi hade det riktigt varmt och gott ute på trädäcket. Helt vindstilla, kändes nästan som en försmak på sommaren. 

Senare på eftermiddagen kom Ola hem i vanlig ordning. Han hade svärfar med sig som stannade i ett par timmar och fikade med oss. 

Idag har jag varit på utvecklingssamtal på Isacs dagis. Roligt att höra allt de har att berätta om vår lille påg. Han bjuder på många skratt. Är omtyckt bland alla barnen och de vuxna. Klart han är ;) <3

Detta var starten på vår vecka. Nu får vi se vad den här infektionen leder till. Hoppas det blir kortvarigt. Såg fram emot mammaträffen imorgon men som det ser ut just nu får det nog ställas in. Isac har dagis iaf och även en inbokad lek med kompis efter dagis. 

Fler och fler barn frågar om de får komma hit och leka. Alla får svaret att de är välkomna men att de måste fråga sina mammor eller pappor först. Nu är det bara en tidsfråga innan alla Stehags barn är här hemma och busar. Hoppas vi hinner flytta till något större innan det blir aktuellt :) 
Härligt med ungar och mina barn kan inte få för många kompisar så bara bjud hem ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0