Love the nature!!

Isac åkte iväg redan igår inför helgen. Eftersom veckan bjuder på en röd dag idag så ger det många lyckan att få en lång helg. Ola har gått på semester, han är ledig imorgon och hela nästa vecka. Det är perfekt nu inför flytten. Det gör att vi kan få gjort allt i lugn och ro.
 
Idag har vi städat hela ugnen. Nu blir det färdigmat eller grillat tills vi har kommit på plats. Ugnen blev som ny, då menar jag verkligen NY. Vi hjälptes åt att få den ren. Ola drog ut spisen och städade bakom den mm. Jag tog alla plåtarna och gallret mm. Så tråkigt att städa till någon annan, nu vill man ju själv stanna kvar och använda den fina spisen haha. Jag kommer vara som en hök på kontrollen på huset nästa vecka. Har säljarna inte städat ugnen ordentligen så kommer denna svensken gnälla. Jag tänker minsann inte stå och städa en spis till på detta viset!!
 
Efter lunch kom pappa och Marie på besök. De åkte hit för att lämna lite flyttkartonger till oss och hämta några glas som var pappas. Vi drack varsin kaffe ute i trädgården innan de körde igen. Kul att ses!!! ♥
 
Julia började må ganska risigt igår, antagligen med samma skräp som jag hade tidigare i veckan. Isac var på dagis men jag fick ställa in mammaträffen. Det kändes lite tråkigt eftersom det var sista gången inför sommaren. Nu blir det ett långt uppehåll. Många av mammorna och bebisarna kommer man träffa ändå men det var skönt att ha ett ställe att gå till. För att inte tala om att bli serverad kaffe och fika ;)
Jaja det blir ett par turer till där sen i i höst innan det är tid att gå tillbaka till jobb. 
 
Julia mådde inte bättre idag. Hon vaknade med väldigt slemmiga luftvägar och det har hållt i sig hela dagen. Nu ligger hon och sover i vagnen. Där ligger hon bäst dvs högt och får det lättare med andningen.
Stackars liten ♥ Krya på dig hjärtat!!
 
I eftermiddag gick jag och Ola på långpromenad. Julia var så nöjd i vagnen så det passade bra. Vi gick ner till ringsjön. Man kan inget annat än njuta av vår natur. Korna var långt borta i hagen men Ola och jag kallade på dom. Hela flocken kom fram tills oss. Vi klappade korna och sen följde de oss längst med hela staketet haha. 
Vid ringsjön stannade vi och njöt av omgivningen. Yoda sprang lyckligt runt och luktade på allting. 
 
När vi kom hem igen åkte vi och handlade lite rengöringsprylar inför flyttstädet och lite kött att slänga på grillen. 
Ikväll gjorde vi en väldigt god sallad och grillade korv och revbenspjäll...mums!!!!!!
 
Trött pappa efter många arbetstimmar och en förkyld dotter ♥
 
 Nyvaken mor och dotter, ligger och väntar på att frukosten ska serveras...lyx!!!
 
 På väg mot ringsjön och Yoda leder flocken :)
 
 
 
 
 
Allt blir så fint med sjöng som bakgrund ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0