Måndag

Jag och barnen har haft en lugn och skön måndag.

Förmiddagen spenderade vi ute. Det blev en tur till lekplatsen och där stannade vi tills våra magar började skrika efter lunch :). På vägen hem plockade vi lite syrener. Dom är helt klart en stor favorit och doftar ljuvligt! Isac plockade små blommor till mamma. Eftersom alla vaser är ner packade fick vi ställa syrenerna i ett vanligt dricksglas med vatten och Isacs små blommor i en äggkopp :)

Barnen fick i sig sin lunch sen satte jag dom framför en film. Det regnade ute, Julia skulle ändå vila middag och jag kände att jag ville sno liten egentid att äta min lunch i lugn och ro. Isac var nöjd och Julia somnade. Jag njöt av min lax och min ångkokta broccoli...Mmmmums! Nej det är ingen diet, ibland är bara nyttigt godast!!

I eftermiddag har jag och barnen byggt tågbana över hela vardagsrummet. Riktigt mysigt till ljudet av regnet utanför.

Kvällsmaten åt vi ensamma för pappsen var hos tandläkaren. Ikväll är det mannen som nattar barnen. Jag har redan parkerat rumpan i soffan iklädd pyjamas. Vardagslyx på högsta nivå. Vi småbarnsföräldrar uppskattar verkligen det lilla ;)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0