Sorgliga avsked

Familjen är på g igen efter den hemska sjukan.

Idag har Isac varit på upptäckarna hela förmiddagen. Han följde sen med sin bästa vän hem och blev bjuden på lunch. Där stannade han hela eftermiddagen.

Jag har varit på Nova lund och lunchat med Marlene. Sista träffen innan hennes flytt för imorgon har hon inte längre sin adress nere i Skåne :(

Förra fredagen kom där ett paket i min brevlåda från henne. Vi visste ju inte om vi skulle hinna ses igen en gång till. I den fanns ett handskrivet brev och ett kort på oss i våra unga dagar :) Jag grät när jag läste det och Isac fick trösta mig. Jag förklarade för honom att Marlene skulle flytta långt bort och att jag skulle sakna henne. Då sa Isac med handen på min rygg att vi skulle ta tåget och åka och leta efter tant Marlene. Mamma var inte ledsen, vi hittar henne igen. Underbara unge!!! Fick i paketet även en förpackning fotbehandling som jag verkligen ser fram emot att pyssla om mig själv med.

Efter lunch och lite fönstershopping tillsammans med Marlene kramades vi och skildes åt. Nu dröjer det innan vi ses igen och det känns så overkligt att hon är långt borta. Tur att det finns telefon!

På hemfärden blev det lagom kaosartat tack vare dumma lundakarnevalen. Den gillar vi inte och gud va folk där var på stationen. Än en gång var det extremt skönt att komma hem till vår lilla by igen.

Hämtade Isac på vägen hem men stannade först på en kopp kaffe. Snälla Carro som passade honom så han slapp lida på min och Marlenes tantträff haha

Nu har vi fredagsmys och firar att lilla syster blir 11 månader idag. Galet att hon är så nära att fylla ett år!!!

Trevlig helg!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0