Svensk sommar ute på landet

Stehag har fått en egen cykelväg ut till ringsjön. Den invigde jag och Carro idag efter att ha lämnat pojkarna på dagis.

Solen sken och vi hade sällskap av en hel flock med kor :) De var väldigt nyfikna och kom fram till staketet för att bli klappade. Carro tyckte att de var läskiga men jag blev som vanligt glad som en unge på julafton över att träffa ett djur :)
En ko började studsa hej vilt när hon såg Yoda. Det såg så roligt ut och jag har aldrig sett en ko ta såna skutt haha.
Men wow jag slutar aldrig beundra vilken vacker natur vi har här i omgivningen där vi bor.

Vi gick även förbi schäferklubben. Gården såg himla trevlig ut och det fick mig att drömma om det som ligger mig så varmt om hjärtat. När barnen blir lite större så kanske ni hittar mig där på fritiden :)

Vi kom fram till ringsjön och vi kom rakt på en fin badplats. Där får vi bada med barnen i sommar sen.

I eftermiddag har jag och barnen lekt med leksakerna samt varit ute på en tur med sparkcykeln. Isac är ett riktigt proffs på den nu och klarar riktigt branta och läskiga backar på skaterampen. Snart är han med i eliten tillsammans med de stora killarna och vi är så stolta över honom. Skoj att han har hittat något som han är bra och duktig på förutom de fördömda tvspelen.

Något annat han också börjar bli duktig på är klockan. Det jobbar han med på dagis och i eftermiddag gjorde han och jag en klocka av papper. Han placerade själv ut alla siffrorna på sina rätta ställen utan min hjälp eller att kolla på en riktig klocka.

Julia äter som en häst. Liksom storebror sin så är nya favoriten mackor!! Det blir en efter gröten på morgonen samt en efter frukten på eftermiddagen :) En riktig Haraldsson är hon för hon kränger gurkor som godis och det serveras här hemma nästan varje kväll.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0