Bambi!

Vi har hela tiden vetat om att vi har rådjur kring vår omgivning. Det hör liksom till när man bor nära naturen och i det här fallet skogen. Att vår tomt hade gränsen till skogen var det som gjorde att vi förälskade oss i huset.
Det är så idylliskt här ute och imorse var utsikten som tagen ur en disneyfilm. Jag hoppas våra vänner hälsar på ofta och framförallt till vintern när granen är klädd, brasan är tänd och snön ligger vit där ute.
Då blir det nästan för bra för att vara sant ;) 
 
Rådjuren har kommit och gått under dagen. De stannade en lång stund kring lunchtid och jag hann då även filma lite. Isac tycker att de är så fina och frågade om han kunde få rida på åsnan hihi. När jag förklarade för honom att de inte gick att klappa eller rida på dom så trodde han inte riktigt på mig. Istället frågade han om han fick behålla en av dom. Njae de kan få bo kvar i skogen fick han som svar :)
 
Igår var jag på nattmöte på jobbet. Nu börjar det kännas riktigt verkligt. Jag var där i god tid och passade på att hälsa på min gamla avdelning där kära kollegor tog en litet avbrott i sitt arbete för att prata med mig. 
Efter mötet fick jag åka med en kollega som också jobbar natt och som bor i Eslöv. På så vis fick vi en extra pratstund :) Från Eslöv tog jag sen tåget hem till lilla Stehag. Hemma sov barnen gott sedan länge. Mannen hade skött hushållsarbetet och stod och hängde tvätt. Inte illa, detta kan jag vänja mig vid hihi. Inte varje dag för det bästa som finns är ju kvällarna tillsammans med familjen. Men ibland gör det en gott att sakna den biten lite grann. 
 
Idag har det veckostädats här hemma. Det blir härligt att krypa ner i alla renbäddade sängar ikväll och framförallt att välkomna fredagen utan att ha en massa tråkiga måsten att ta itu med. 
Nu i eftermiddag blir det mys med barnen, de har redan satt sig på gästsängen här sidan om mig och Isac läser en saga för Julia. ♥
 
 
 
Bambi fick bo kvar i skogen men katten fick vi släppa in. Vadå desperado? :)
 
Det var en gång..
 
                                


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0