Sista lekträffen på vår mammaledighet!

Igår var det min sista dag som mammaledig med Julia. Eftersom min första arbetsvecka startar med flera dagars ledighet så känns det ju inte riktigt verkligt ännu. Hade jobb väntat på mig redan på måndag så hade jag nog tagit fredagen med lite mera allvar ;)
 
På förmiddagen igår tog jag och barnen tåget in till Eslöv för att hämta ut ett paket. Vi åkte direkt hem igen efter det ärendet för att äta lunch. Paketet innehöll nya kläder till Isac. Nu har vår påg äntligen fått en uppsättning med nya byxor och tröjor. Allt såg fint ut och han var glatt med och öppnade och gick igenom plagg efter plagg. Julia fick en ny ryggsäck till dagis. Så söt med katter och hundar på, passar vår lilla vovve älskare perfekt :)
Hon fick även en vintermössa och en halsduk. Nu blir det inte mer shopping till trollungarna på ett bra tag.
 
Hela fredag eftermiddagen spenderade vi med Carro, Malte och Lova hemma hos dom. De bjöd på fika med glass och alla möjliga tillbehör. Lova ska också börja skolas in på dagis på måndag liksom Julia. Roligt att de har varandra där från allra första början. Fredag blev alltså inte vår sista lekträff men vår sista lekträff på mammaledigheten med våra flickor. Gud så roligt vi har haft det och mammaledigheten har verkligen varit så mycket roligare när man har haft någon att dela dagarna med. Barnen har haft varandra och jag och Carro har alltid haft varandra som stöd, sällskap och allt annat bra som kommer med en vänskap. Som vi brukar säga, vad hade vi gjort utan varandra det senaste 1,5 året? :) 
 
När jag och barnen kom hem från träffen med vännerna så var mannen redan hemkommen. Vi gjorde kvällsmat tilsammans, barnen badade sen blev det dans i vardagsrummet för att få in den rätta fredagskänslan.
Ungarna skuttade och sjöng glatt till Perikles och sen hade vi fredag i blodet igen ;)
 
Då är det lördag förmiddag och solen skiner.  Helgen bjuder på umgänge med nära och kära och det ska bli så roligt! 
 
Trevlig helg!! ♥
 
Helt otroligt att vi har rosor som blommar ute i trädgården, i oktober månad!! 
 
Isac hade mardrömmar en natt och kom in till oss.
Det blev inte mycket plats över till mina och Olas ben den natten med både sonen och hunden i fotändan.
Men finns det hjärterum finns det stjärterum ;)
 
En glad Isac på Ica Kvantum i Eslöv :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0