Stolta över vår lilla gosse!

 
För barnen som väntar på julafton går tiden ganska långsamt. För oss vuxna som ska hinna ordna med allt som hör julen till räcker tiden knappt till. Barnen har paket och chokladkalendern som är till lite hjälp i den stora väntan på tomten. Det blir ju trots allt ett litet paket att längta till med bara en dags väntan emellan. Jag tycker att jag lyckades väldigt bra med årets paketkalender. Som jag arbetade och knåpade ihop den detta året :) Det är många fina små paket i den och det är så roligt att varje dag se barnen öppna och bli överraskade och glada för sina små paket.
 
Årets julkalender på tv har vi lite olika åsikter om. Den är inte riktigt gjord för barn tycker vi. Kanske lite större barn men det passar verkligen inte barn i Isacs och Julias ålder. Det är svårt att göra något som ska passa alla åldrar. Vi tyckte detta var lite tråkigt då både vi och barnen hade sett fram emot att ha något att följa varje dag fram till julafton då det är en tradition. Jag har lyckats hitta en annan kalender som passar våra barn lite bättre. Det är Disneys egna och vem är bättre på att förstå sig på barnen och julen? ♥
Här hittar ni den:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpdab2a_zfW6rrx6OhxOuIoHmfNNvOKCB
 
Hundarna har fått ta över den gamla kalendern jag hade till Isac när han var liten. Den är i tyg med små fickor. Fick aldrig plats med någonting i den då fickorna är så små men det får lätt plats en liten godisbit till hundarna i den :) Klart mina små pälsbollar också ska få känna att det är jul och jag bryr mig verkligen inte om att mannen skakar på huvudet åt mig hihi ;) ♥
 
 
Alla julklappar är snart ordnade och det känns skönt. Jag slog in alla julklappar nu i veckan och det med ett leende på läpparna. Det finns inget roligare än att ge och jag tycker att jag verkligen har lyckats bra med julklapparna till både mannen och barnen. Längtar så till att se dom öppna alla sina paket. Vi har en god vän som jobbar på brio och hon ordnade hem en vask tillhörande spisen Julia redan har och för ynkliga 40 kr.
Det är en väldigt billig men fin julklapp får jag säga. Inga dåliga kontakter man har ;) ♥
 
Denna veckan hade Isac sin näst sista simlektion. Vi har fått papper hem på vilka märken han har tagit samt en bedömning av simläraren var Isac ligger i sina simkunskaper. Han ska nu tillhöra en ny grupp som han är tillräckligt duktig för att vara med i. Stolt förälder är man :) Nu måste vi bara vara snabba med att få tag i en plats den dagen de nya tiderna släpps. Isac älskar simningen och ska absolut få fortsätta med det. Nästa gång är det avslutningen på simningen för detta året. Då ska inte bara pappa följa med utan hela familjen ska dit och se Isac simma. Isac längtar och det gör vi med. Han är så stolt över att få visa upp sig för även mamma och lillasyster. ♥
Han vill gärna gå på fotbollen i byn tillsammans med kompisarna. Dock så är det på helgen och det är svårt att få det att fungera då han inte är hemma varannan helg. Vi ska se till våren om det finns någon lösning på det hela.
 
I veckan var det en dag Isacs tur att välja ut en leksak att ta med till skolan och berätta om inför hela klassen. Han valde ut sin gosedjursorm. Fröknarna hade skrivit i kontaktboken att det var bra om man övade hemma lite kvällen innan och detta tog Isac och pappa på fullaste allvar. De stängde in sig på Isacs rum för att öva.
Jag fick inte ens komma in med den rena tvätten. Efter ett tag kom de ut och Isac skulle då hålla sitt uppträdande inför familjen. Han var så duktig. Han berättade att ormen hette Elis Haraldsson. Att han hade fått den av mamma och pappa på ett besök på Skånes djurpark. Han berättade även vilka vänner vi hade med oss den dagen. Han avslutade med att tala om att han tyckte väldigt bra om Elis för att han kunde använda honom som halsduk :)
Samma sak hade han sagt inför hela klassen. Vi har fått höra så mycket fint från fröknarna både på skolan och läst om det i kontaktboken och det är som musik i våra öron! Stolt över Isac att han vågade prata inför hela sin stora klass. Det är mer än vad mamma hade vågat! ♥ 
 
Jag har varit ledig sedan i tisdags och jag och barnen har haft lugna lediga eftermiddagar. I onsdags lämnade mannen av mig och Julia i Eslöv när han och Isac sen körde till simskolan. Jag och Julia passade på att gå och handla julklappspapper och fotoramar. Barnens foton för året har kommit hem och det behövdes ramar till deras nya gruppfoton från skolan och dagis. De hänger nu uppe på deras rum och barnen uppskattar verkligen att se sina kompisar och fröknar hänga där på väggen. Julia pekar på alla på fotot, säger deras namn men börjar med att säga MIN, så tex "min Lova" osv. Älskade unge ♥
 
Igår fick jag samtal från åklagaren angående stölden som jag råkade ut för fredagen den 27/11 då jag och mannen reste till London. Han hade lite frågor att ställa. Tjuven sitter kvar i häktet och är nu åtalad för grov stöld. Jag ska få hem papper från tingsrätten inom en veckas tid och får då veta om jag ska vara med i tingsrätten den dagen då det är förhör eller om det räcker att jag är tillgänglig på telefon den dagen. Hoppas verkligen det räcker med telefonsamtal. Har ingen lust att ta mig till Malmö igen eller se den där tjuven igen. Det räcker att han finns med bland våra semesterbilder till London resan.
Man kunde läsa om händelsen i Skånska Dagbladet här om dagen. Här är länken till artikeln: http://www.skd.se/2015/12/04/tagpassagerare-grep-tjuv/
Helt galet det kändes att läsa om sig själv i tidningen. Historien är helt riktig och beskriver händelsen perfekt. Men vilken lögnhals den där tjuven är men det är knappast oväntat att han försöker slingra sig ur med en lögn.
Nu håller vi tummarna på att han får ett tillräckligt långt straff för att han ska lära sig en läxa.
 
Jag arbetar hela denna helgen. Det är min sista arbetshelg innan julledigheten. Efter denna helgen har jag bara 4 nätter kvar sen börjar min semester och det ser jag verkligen fram emot. Nu tar jag mig igenom helgen sen tänker jag börja min nedräkning :) Nästa helg är jag ledig och det är också något jag längtar till. Det är första helgen på länge som jag är ledig och både jag, mannen och barnen inte är uppbokade på något annat.
Vi ska alltså bara njuta av att vi alla är lediga och tillsammans. Myshelg delux ♥
 
 
Jag och dottern har en ledig dag tillsammans. Vi har sovmorgon och bara njuter. Julia hinner inte öppna ögonen innan det första hon säger är; "hämta Isac". Någon älskar sin storebror väldigt mycket ♥
 
Årets syskonfoto, mina älskade linslusar!! ♥ 
Vi har världens bästa fotograf i våra lilla by!!
 
 Små söta tandaskar från maileg var i varstitt paket till barnen från deras paketkalender.
Julia dröjer det länge till men Isac tappar snart tänder. Han går och känner efter varje dag och nu har vi någonstans att lägga dom :)
Me ♥ maileg!
 
Denna lilla söta babykanin från maileg fick Julia i paketkalendern.

Den ligger nu nerbäddad i denna bedårande vagn som Julia hade sedan tidigare.
Så söta leksaker till de små barnen! De blir fler klappar från Maileg till prinsessan!
 
Här vid barnens julstrumpor smyger jag varje kväll för att lägga í deras små paket ♥
 
Årets julkrans till dörren handlade jag och barnen med oss hem från skolan i veckan.
Barnen fick själv välja ut den av flera olika. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0