Gräsänka och barndop

Näst sista veckan i oktober spenderade jag som gräsänka. Mannen åkte på sin födelsedag upp till Stockholm med sitt jobb för att gå på Tech Days. Han bodde på hotell och hade det gott. Han gjorde sin fru stolt då han var snabbast av alla på att bygga ihop en server och vann en HP Microserver som är värd ett par tusen kronor.
 
Jag tog föräldraledigt de nätter jag skulle jobbat den veckan. Svårt att sköta sitt nattjobb när man är själv med barnen. Jag sover ju när de är vakna osv. Man kan säga att Julia fick sitt höstlov en vecka innan och fick ledigt tillsammans med mig. Isac fick snällt gå till skolan men hade korta dagar då han inte behövde gå på fritids.
Jag och Julia höll oss mest hemma och fick gjort ett riktigt grovstäd. Rensade ut i lådor och skåp. Torkade av alla köksluckor invändigt och utvändigt. Alla garderober och andra skåp också. Hela tvättstugan rengjordes noggrant och alla dörrlister och dörrblad skurades. Listan är lång :) Vi gjorde ett avbrott en dag då vi tog tåget in till Lund för att handla Olas födelsedagspresenter. Vi fick fira honom i efterskott eftersom han inte var höll sig hemma på sin födelsedag och jag jobbade helgen innan han åkte.
 
Det gick faktiskt riktigt bra att vara ensam med barnen. Visst är det tufft att sköta allt själv med tvätt, matlagningar och allt annat som ska göras. Upp tidigt och få barnen iordning för att lämna sonen i tid i skolan. Två hundar som vill ut och kissa, och mat vill de samt katten också ha i samma veva. Barnen ska ha frukost och Isac ska ha mackor med sig till skolan. Samtidigt som man springer där fram och tillbaka sitter barnen vid bordet och pekar förskräckt ut genom fönstret och säger; "mamma där är mörk" och vill inte bli lämnade ensamma ens om man går in i ett annat rum.
En som inte va värst mörkrädd var faktiskt jag. Jag brukar tycka att det är sjukt jobbigt att vara ensam hemma i huset på nätterna. När det väl var dags denna gången var det inte så farligt. Misstänker att det är mitt nattjobb som har botat skräcken. Skönt att slippa vara så rädd, jag är ju trots allt 31 år och två barns mamma hahaha :)
Sen är man ju rutinmänniska och det känns ju väldigt fel att släcka ner och gå och lägga sig själv och inte ha Ola sidan om sig i sängen. Tur man hade barnen att krypa tätt intill med då de båda nattades i vår säng hela den veckan.
 
Ola kom hem sent på torsdagkvällen. Barnen sov sedan länge men jag var fortfarande uppe. Hundarna anföll husse med pussar och ville aldrig sluta. De hade verkligen saknat honom. Barnen var nattade i sina egna sängar. När de kom till oss på morgonkvisten på fredagen blev de väldigt glada av att se pappa vara åter hemma igen. Han fick sina födelsedagspaket på sängen sen blev Isac lämnad på skolan.
Hela familjen var med och hämtade honom vid 13.00 när han slutade. Vi packade in oss i bilen sen styrde vi raka vägen mot Tomelilla. Där besökte vi Bo Ohlsson! Isac har länge sparat sin veckopeng och nu var han lovad att han skulle få köpa vad han ville för sina sparade pengar. Och på Bo Ohlsson får man mest för pengarna ;) 
 
Det var en stolt kille som gick och höll i sin plånbok och han fick själv betala sin saker i kassan på vägen ut.
Han fick mycket för pengarna men köpte aldrig något lego som han hela tiden hade sagt att han sparade till.
Han höll ganska hårt i sina pengar och tänkte noga genom vad han skulle köpa. Tycker att det är väldigt nyttigt att han ser hur lång tid det tar att spara ihop en summa pengar och sen se vad man kan få för det. Han börjar bli stor nu så det är bäst att i god tid lära honom värdet av pengar. Farligt att bara handla och handla till barnen och de tror att saker och ting bara växer på träd. Stolt över min ekonomiska lilla Isac ♥  
Julia valde snabbt och bestämt ut lego duplo som man bygger till glasstrutar och en pippilångstrumphäst.
Det är mycket med Pippi Långstrump för prinsessan just nu.  
Bo Ohlsson var faktiskt bättre än vad jag trodde. Ett lagom stort Ullared. Jag och mannen tänker återvända dit inför julklappshandlingen.
 
Lördagen den 24/10 var vi åter tillbaka i Nöbbelövkyrka. Denna gången var det lilla Isabelle som skulle döpas. Det var ett fint dop och det var skoj att träffa alla. God mat blev det efteråt och vi stanna fram tills paketen skulle öppnas. Isac som hade haft knip i magen till och från sedan innan dopet började ville hem så hem blev det.
Väl hemma var han inte alls bra i magen men det vände snabbt igen till det bättre och ingen av oss andra blev dåliga.
 
Denna veckan har Isac haft höstlov och inte varit hemma. Vi har jobbat som vanligt. Vi saknar honom massor nu framförallt Julia. Hon frågar och frågar efter sin storebror och det gör ont i hjärtat på oss. Hon är ju fortfarande för liten för att förklara saker för och hon har ju ingen tidsuppfattning. Man kan inget annat än säga att han kommer inte hem idag gumman när hon frågar och så ser man henne besviket lunka iväg :(
Men nu kommer han äntligen hem imorgon och det längtar vi så till!!! ♥
 
 Isac och Julia tidigt en morgon innan skolan började. Vilket bra sätt att börja dagen på ♥
 
 Titta mamma vilka fina färger löven har!!
 
 Vi hade en riktigt vacker höstdag nu i veckan och bilden togs på väg hem från dagis en eftermiddag.
 

 Barnen plockade med sig kastanjer hem från dagis och skolan en dag,
det blev lite pyssel sen när vi kom hem.
 
Mannen hemma igen!! 
 
Isac och pappa spelar schack en fredagkväll. Schackspelet köpte Isac för sin sparade pengar på Bo Ohlsson. Jag blev väldigt förvånad att han valde det och att han faktiskt kunde spela det. Pappa hade iaf redan koll på att Isac spelar det i skolan. Som tur är så kan mannen schack så Isac har någon att spela med för jag kan minsann inte det.  
 
 Mamma och Isac i kyrkan på Isabelles dop ♥
 
 Isabelle!!! ♥
 
 Julia och Sam myser i soffan ♥
 
 Årets pumpa fick gå i temat kärlek. V
i tyckte att det behövdes efter allt elände som pågår i världen just nu.
 
Vi tände ett ljus för dom vi saknar, Olas mamma Lisa och min farfar. ♥
 
Mys med våra bebisar i soffan en söndagkväll. Kvällen avslutades med egentid med mannen. Ostbricka, levande ljus och solsidan på tv. När livet är som bäst :) 
 
Nu i veckan kom morfar U och åt lunch med mig och Julia på vår lediga dag. Han hade köpt bullar och halloween godis med sig till barnen. Mycket uppskattat besök!! ♥ 
 
 Har tittat en hel del på gamla foton nu i veckan. Kul att titta på alla gamla minnen! Man kan se många likheter mellan mig, Isac och Julia. Jag är på båda bilderna till vänster och sen är det Isac och Julia till höger.
 
 
En sån här härlig bild får jag ibland när jag är på jobbet och familjen önskar mig god natt.
Då går nattjobbet som en dans ;) Min älskade familj, ni är mitt allt! ♥ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0