There is no place like home for the holidays!

 
Nu är familjens Haraldssons hem julpyntat! Även granen är på plats och vi klädde den igår samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Tack vare snön där ute kändes det inte alls som att vi tjuvstartade julen, tvärtom!
Hela familjen hade verkligen den rätta julkänslan. På kvällen när barnen var nattade satte jag och mannen oss i soffan för att se solsidan. Alla adventljusstakarna och granen lös, värmeljus tända och brasan lika så. Ute låg snön vit och glittrade till skenet av ljusslingan mannen hade satt upp. Julen är minst sagt en mysig tid!
 
Idag har jag och barnen varit på öppna förskolan och lekt. Isac fick ledigt från förskolan för att följa med för idag var det syskonfotografering där. Jag tycker inte att man tar ledigt från skolan för sånt egentligen.
Hade han haft någon sjukfrånvaro detta året så hade jag aldrig gett honom ledigt men han har inte missat en endaste dag. 
Meningen var att Sandra och Maria samt deras barn också skulle komma dit. Tyvärr så var det säkrast för dom att stanna hemma pga det glashala väglaget. 
 
Barnen var så duktiga inne hos fotografen. Det är samma fotograf som alltid har fotograferat dom och han är bäst. Aldrig att en bild har blivit dålig och han anstänger sig så för att få barnen att skratta. Inte ens jag kan hålla mig när han är i farten :)
 
Förutom fotografering blev det bus och lek med alla de andra barnen. Sångstund och avslutningsvis fika.
På vägen hem hade Isac snöbollskrig med några kompisar från skolan. Det var fler föräldrar som hade låtit sina barn få ledigt inför fotograferingen vilket var skönt att se. 
 
Imorgon är det åter till arbetet och jag kan sova gott efter nattskiften vetandes att allt julfix här hemma är gjort!
 
Två nyvakna barn som förväntansfullt tittade ut söndagmorgon för att se om snön låg kvar ♥
 
Vi har gott om snö ute i trädgården!
 
 På väg hem från öppna förskolan idag.
Julia har det varmt och gott i vagnen och Isac har snöbollskrig med kompisen. 
 
 Äntligen lite ljus i mörkret!! 
 
 Barnen klär granen ♥
 
 Julia en aning svartsjuk på lilla Sam hihi :) ♥
 
 Här ser ni förresten resultatet hos frissan. Före, in the making och efter haha. Vinterpälsen 2015!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0