Stolt fadder!

 I fredags morse gick jag av efter tre nätters arbete. Det har gått bra att vara åter på jobb efter sjukdom men jag har märkt av att orken inte har varit riktigt den samma. Till och från kunde jag känna av halsonten och även andfåddheten. Inte för än nu efter helgen känner jag mig som mig själv igen vilket är skönt. Istället är det min lilla prinsessa som har blivit sjuk. Redan i fredags kväll började hon vara hängig och ledsen. På natten stördes hon av torrhosta. Lördag morgon vaknade hon med snorig näsa men mådde ganska ok. Vi satte in den förebyggande astmamedicinen för säkerhetes skull då den ska börjas med i god tid för att göra någon nytta.
 
Klockan 13.00 i lördags befann vi oss vid Nöbbelöv kyrka i Lund. Det var dags för Kians barndop och jag fick äran att hålla i lilla Kian under största delen av dopet för jag blev stolt fadder till honom denna dag ♥
Dopet var fint som barndop alltid är. Kian var så snäll och nöjd under hela ceremonin.
 
Efter dopet blev det kalas för dopbarnet. Det bjöds på god mat, tårta och kaffe. Många av våra vänner var där och deras barn och det var så roligt att träffa alla. Barnen lekte och busade tillsammans. Julia var med till en början men tog snabbt slut på sina krafter. Åt inte maten heller mer än en banan som vi hade med oss i skötväskan. Stackars lilla Julia, hennes förkylning var på väg att bli värre. Det går alltid bara åt ett håll när det väl börjar och vi var väl förberedda på det. Glada att vi hann få vara med på dopet hela familjen i alla fall.
 
Hemma på kvällen blev det Alvedon och astmamediciner för Julia. Under natten sov hon oroligt och hade det jobbigt med sin andning. Idag har hon varit riktigt dålig. Andningen är något bättre då medicinerna har gjort sitt jobb men hon har legat på soffan med feber hela dagen. Inte mycket till mat får man i henne heller men hon är duktig på att dricka och det är vi glada för. Hoppas det vänder snabbt.
 
Ola jobbar hemifrån imorgon och tar hand om sjuklingen. Jag jobbar två nätter, söndag till tisdag. Det är jobbigt att lämna hemmet när hon är sjuk. Ola fixar det lika bra som jag och Julia är nöjd med pappa men hon blir ledsen när jag säger att jag ska jobba och det gör ont i mammahjärtat :( Krya på dig Julia ♥
 
I fredags eftermiddag var jag åter tillbaka hos tatueraren. Jag var bara precis inne och vände då det lilla jag gjorde bara tog 15 minuter allt som allt. Jag har tatuerat in min kära makes initialer på ringfingret där jag har vigselringen. Du och jag föralltid Ola Haraldsson ;) ♥ 
 
Ni anar inte hur mycket man uppskattar lediga hemmakvällar klädd i pyjamas när man är nattarbetare :)
 
Mrs & Mr Haraldsson på väg till dopet i lördags.  
 
 Vi önskar dig all lycka i livet älskade lilla Kian ♥
 
Stolt fadder med dopbarnet i famnen!!
 
 Finaste lilla Kian ♥
 
 En stolt mamma med sin son!
 
 Syskonkärlek ♥
 
 Dags att fira Kian! 
 
 
Tack kusin Sandra för de fina fotona från dopet!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0