Ny soffa!!!

 
I fredags jobbade mannen hemma för att ta emot den nya soffan. Jag hade gått av mina nätter och sov ca 4 timmar för att ställa om dygnet rätt. När jag vaknade vid 14.00 tiden så hoppades jag på att soffan skulle ha kommit men icke. Jag tog på mig kläderna och begav mig mot skola och dagis för att hämta barnen.
 
När jag och Isac var på väg mot Julias dagis så ringde mannen och bad mig skynda hem. Soffan hade blivit lämnad vid tomtgränsen. En 130 kg kluns som Ola inte kunde flytta på egen hand och regnet hängde i luften. Julia blev hämtad och sen småsprang vi hela vägen hem jag och barnen.
 
Hela den eftermiddagen spenderade vi med att bygga ihop soffan och städa hela huset. När kvällen sen kom så invigde vi den nya soffan. Inget dåligt fredagsmys vill jag lova!!
 
Jag skrev på papper i fredags också gällande min nedsatta sysselsättningsgrad. Jag jobbar nu 80% istället för 88%. Två nätter ska plockas bort på mitt 7 veckors schema. Jag och kollegorna som ska få mina två nätter la fram ett eget förslag på hur vi ville göra om schemat och det blev också godkänt. Så denna fredag firade jag både ny soffa, nedsatt sysselsättningsgrad samt att jag fick ytterligare en långledighet på mitt schema!!
Jag är alltså ledig 6 dagar i sträck två gånger på 7 veckor. Så skönt!!! Säker på att det kommer göra stor skillnad!! All ledig tid med barnen är värt ALLT!
 
På lördagen vaknade vi upp och hade vår smaskiga helgfrukost med diverse tillbehör. Det är en stund jag verkligen älskar!! Barnen vaknade ganska tidigt och mös ner sig i soffan och tittade på tecknat. Jag gjorde dom sällskap en kort stund innan jag satte igång med frukosten.
 
Efter frukosten åkte vi till Eslövs äventyrsbad. Där spenderade vi ett par roliga timmar med bad och lek. Ungarna och även vi har så himla roligt där. Efteråt va vi ganska trötta och hungriga. Vi stannade till på Donkan och maten smakade så gott efter badet. Barnen fick träffat Ronald MacDonald som gav barnen varsin leksak och visade dom lite olika trolleritrix.
 
Hemma sen satte mannen igång med arbete ute i trädgården. Jag och barnen cyklade hem till kära vänner i byn som bjöd på kaffe och bullar ute i deras trädgård. Solen värmer på ganska bra när den visar sig. Hemma fick mannen besök av sin pappa. Han var precis på väg att åka hem igen när jag och barnen kom hem. Barnen hann säga hej och hejdå till farfar :) Grannen kom in med kärleksört och en lilja som vi planterade i trädgården. Snällt av dom!
 
Söndag morgon var mannen åter ute i trädgården för att göra iordning det sista momentet till plattan innan den ska gjutas. Han fick hjälp av grannen som är byggnadsarbetare. Isac hade från klockan 11.00-17.00 tre kompisar hemma hos oss. Det var full rulle dessa timmarna!! Killarna är stora och sköter sig mest själva men 4 pågar både låter och tar plats minsann. Julia var med och lekte stundvis. Jag och mannen fick gjort allt vi skulle ute i trädgården. 
 
När kompisarna hade åkt hem så städade vi undan alla leksaker och sen fanns det ingen ork kvar till att göra kvällsmat. Vi beställde hem pizza från byakrogen. Efter maten blev det läxläsning och förberedelser inför måndagen. Barnens kläder lades fram och deras ryggsäckar packades och ställdes fram i hallen.
Julia och jag tog ett bad tillsammans. Jag hade börjat få ont i nacken och axlarna så badet kändes skönt.
När vi klev ur badet och hade fått på oss pyjamaser så tände mannen en brasa. Bra avslut på söndagen!
Isac var saligt lycklig när han gick och la sig sen på söndagkvällen. Tre kompisar hemma samtidigt slog allt!!
Jag tror vi allihopa sov extra gott den natten.
 
Nöjda med vår helg och taggade inför en ny arbetsvecka!! Jag går av igen onsdagmorgon och samma eftermiddag är det fullt schema med både simskola och tid hos frissan. Ska bli skönt att bli lite ompysslad!!
 
Tänkte i detta inlägget lägga in bilder på hur vår hall blev efter renoveringen. Det är längesen det blev färdigt men jag har glömt bort det helt. Jag fick rota i arkivet efter en förebild och hittade bara denna suddiga!
Här ser man den fasta garderoben som stod där tidigare iaf.
 
Så här ser det ut nu! Klinker med golvvärme!
 
Liten pall att sitta på när vi knyter skorna och min älskade krok där jag hänger min handväska.
 
Praktiskt skoskåp!! Slipper se alla skor stå framme!
 
Bästa byrån med gott om plats! Alla i familjen har varsin liten låda och varsin stor.
Här tänder vi ofta ljus om kvällarna och ser så mysigt ut.
 
Bröllopsbilderna har sin plats där.
 
Vår familjetavla också!
 
Söt Welcome Home plåtskylt!
 
Vi har krokar som hänger högt till oss vuxna och samma krokar lite längre ner i rätt höjd till barnen.
Det är bra att de själva når upp och kan hänga upp sina jackor själv.
 
Nu är allt klart inför att betongbilen ska komma!! Spännande!!
 
 Denna parfym hade jag mycket i mina unga dagar. Blev trött på den efter några år men nu är det åter hemma på badrumshyllan. Doften tilltar mig igen! Den är underbar. Har en liten miniflaska just nu så den används bara på helgerna vilket är passande då den heter Burberry WEEKEND :)
 
 Denna färgglada chihuahua spargris hämtade jag och dottern ut på posten i söndags!
Den är fin men den passar inte riktigt in i vardagsrummet som jag hade tänkt.
Julia älskar den och kanske får den flytta in på hennes rum istället.
Den passar bättre in där bland allt annat flickigt och rosa.
 
 Här ser vi den äkta chihuahuan! Den söta nosen passar in överallt i huset ;)
Här har Sam intagit sin lördagsposition!! 
 Tadaaaaa, får vi presentera familjen Haraldssons nya soffa!!!
 
Barnen har tagit en bit av hösten med sig in!
Så fina färger!!
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0