Ny förskola!

Hela helgen packade vi! Lördagen var vi hemma hos Ola och packade alla hans saker. Jag fick se Hugo på hans stora bioduk =D Så häfftigt!!
Sen somnade jag på soffan, var ju trots allt fortfarande lite förkyld och hängig. Olas rumskamrat Glen höll ett vaktande öga på mig när mamma och Ola gick upp på vinden.

Söndagen fortsatte vi packa här hemma. Vi hann även med en sväng till Stehag. Vi promenerade bort till tågstationen. Gick förbi huset och omgivningen runt omkring. Det var underbart sommarväder i söndags.
På kvällen grillade vi och hade söndags mys.

Lördag kl 9.00 kommer mammas vänner hit och hjälper till med flytten. Alla är så snälla som ställer upp.
Riktiga vänner det!!

Vi tänkte ju först att jag skulle gå kvar på förskolan här i Lund. Men vi har tänkt om. Det blir jobbigt för mig att sitta på tåget varje dag med allt vad det innebär. Dagiset här i Lund ligger ju på motsatta hållet till mammas jobb.
Det blev snabba ryck. Fick snabbt förskoleplats i Stehag och jag skolas in redan på måndag den 3:e Oktober.
Mamma har redan pratat med personalen där och de är jätte trevliga.

Mamma har tagit föräldrarledigt hela nästa vecka så hon kan skola in mig och packa upp hemmet på samma gång. Det blir perfekt.

På fredag kommer förskolan här i Lund ordna en liten fest för mig. De fick beskedet lika fort som vi att jag skulle sluta här. Både jag och mamma har redan fått en massa kramar från personalen. De kommer sakna oss och vi dom. Det kommer bli bra i Stehag också. Jag är en social liten gosse och kommer snabbt skaffa nya vänner.

Bloggen blir uppdaterad igen så fort vi är på plats i vårt nya hem.

Kramar från Camilla, Isac och Ola ♥

 


Jag övningskör med Ola =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0