Fransk Manikyr

Jag älskar fransk manikyr. Det ser fräscht och enkelt ut. En massa färg och glitter på naglarna är ingenting för mig.
 
Någon nagelbyggnad som fullständigt förstör ens egna nagler (av egna erfaranheter) är inget jag tänker göra om eller gå och slösa tid och pengar på. Helt ok för en engångs grej för skoj skull men inget som håller att hålla på med i längden. Inte för mig i alla fall.
 
Nä att vårda sina egna naglar tror jag på!! Det är klart att med yrket man har och med livet som förälder är det en ständig kamp med att hålla naglarna vackra. Men roligt e det :)
Det är ju mycket billgare och enklare att hitta en tid på vardagskvällarna att fila och pensla lite än att ordna tid på dyra salonger i tid och otid när man är en heltidsarbetande småbarnsmamma.
 
Nu till den franska manikyren. Hm har en budget variant. Den gav jag upp med ganska snabbt. Fastnade direkt för Depends french nails kit. Provade en lite dyrare sort en gång men inte var den bättre för att den kostade mer inte. Nä jag gick snabbt tillbaka till depend.
 
Underlaget är A och O!! Rengör noggrant och fila, fila, fila!! Sen är det bara att börja pensla, pensla, pensla =D
Det finns små mallar man kan använda sig av när man ska måla de vita tipparna, Jag använder aldrig dom, tycker bara att de är omständiga men det gäller att vara stadig på handen.
Jag har en vit "tuschpenna" som jag kan måla de vita tipparna med. Den är lätt att använda men färgen håller inte lika länge som den på flaskan från depend.
 
Sen är det bra att pensla på ett nytt lager med det genomskinliga lacket varannan dag så håller manikyren längre.
 
Allt jag behöver till mina lilla nagelverkstad. Plus en stor kopp kaffe =D
 
Resultatet från igår.
Naglarna behöver växa till sig lite till.
Lång väntan efter att man har klippt ner dom som klart behövs ibland.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linda

Camilla, vad fint det blev!! Vart hittar man den vita tuschpennan? :)

2012-07-03 @ 11:30:09
Camilla

Tackar :) Den vita tuschpennan hittar du hos flera olika säljare men jag har köpt min på Kicks.

2012-07-03 @ 21:10:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0