Emmaljunga bäst i test!

Nu har vi gjort ett nytt försök till en start på 2013. Hela början på detta året har varit 100% sjukdomar känns det som :(
 
Hela veckan har vi fått jobba och gå på dagis. Det är då vi mår som bäst!
 
Två kvällar denna veckan har vi varit iväg efter jobb och tittat på barnvagnar. Ingen av dom var något för oss.
Hela lördagen spenderade jag och älsklingen med att leta barnvagn.
Jag hade Emmaljunga duo edge till Isac som var en riktig kanonvagn. Men den var så enorm och klumpig.
Jag kallade den för stridsvagnen. Helt värdelös på bussar och i affärer mm. För att inte tala om att få in i bilen.
Denna gången hade jag tänkt mig en Brio. Men när vi kom ut i butikerna och fick känna på Brios vagnar och Emmaljungas vagnar insåg vi vilken skillnad det var på kvaliteten.
Så besviken jag blev på Brio. Trodde verkligen att det var rejäla vagnar. Brio hade klart fina vagnar som kändes bättre i kvaliten också men nej, fortfarande inte Emmaljunas standard.
 
Det blev till att släppa Brio och leta vidare på Emmaljunga. Vi vägrar absolut att gå och köpa en ny vagn.
Det är helt sjuka priser. Som Ola sa, jag har ägt många bilar i mitt liv som har kostat mindre än en barnvagn :)
Isacs vagn fyndade jag på blocket, knappt använd. Finns alltid folk som gör dumma köp och sen säljer nästan helt nya saker.
 
Nu har jag och älsklingen fyndat en riktig pärla!! Emmaljunga nitro city leatherette. Vi vill ha svängbara hjul.
Jag har haft vagn med både fyra fasta hjul och en med svängbara hjul och vet helt 100 att det är svängbara som är det bästa. Emmaljunga är även i denna lite nättare modellen ganska klumpig men nu är det iaf bra grejer!!
Leatherette är både snygg och praktisk. Den håller sig fin längre eftersom den går att bara torka av när den blir smutsig. Styret är sänkbart vilket gör att Isac kan nå upp till det och köra lillasyster i vagnen.
 
Sittdelen är svart och liggdelen har vi inte än. Den har älsklingen dealat till sig från en privatperson och ska fraktas från Örebro till Helsingborg där Ola sen ska köra och hämta den. Bebbs vagn är sen komplett!
Men vilket projekt!! Vi får iaf vad vi vill ha utan att förlora en massa pengar på det. Helt klart värt det.
 
Regnskydd, åkbräda till Isac och skötbord är vad vi har kvar att köpa. Allt annat har vi i stort sätt redan.
 
Graviditeten går undan. Isacs gick i snigelfart men denna gången har man knappt hunnit med så här långt.
Beror väl på att man inte är lika uppe i lågor som med första då man knappt visste vad som väntade en.
Jag är mer harmonisk och lugn denna gången. Sen jobbar jag ju helttid och har inte bara mig själv längre som när jag väntade Isac.
Det går inte att komma hem från jobb och slänga sig på soffan och googla gulliga bebisprylar, nä maten ska lagas och stora killen ska tas hand om.
 
 
Om försäkringskassan beviljar min graviditetspenning pga mitt tunga yrke så slutar jag redan den 16:e April och det är ju SNART!! Saknar redan mitt jobb :(
I veckan som kommer ska vi träffa barnmorskan igen. Jag har börjat använda stödstrumpor på jobb, det bästa jag har gjort!! I love it!!
 
Helgen har varit förutom vagnjakt lugn. Älsklingen hämtade mig på jobb i fredags. jag jobbade kväll. Skönt att slippa tåget och jag passade på att tömma det mesta i mitt skåp inför mammaledigheten.
 
Efter att ha jagat vagn hela lördag förmiddag stannade vi till i Östra Grevie på en kopp kaffe på vägen hem. Olas mormor var där, kul att se henne pigg och frisk igen.
 
Igårkväll tvingade jag Ola att titta på melodifestivalen tillsammans med mig. Ingen glad sambo men med lite chips och godis satt han snällt och tittade iaf ;) Njöt gjorde vi, tända ljus och med barnvagnen sidan om oss i vardagsrummet ♥
 
Jag har vaknat tidigt både lördag och söndag morgon. Härligt att ligga kvar och dra sig. Höra Ola andas tungt och känna bebbs sparka ♥ Ta ett bad och dricka en kopp kaffe. Egentid delux :)
 
Nu sitter vi här i soffan med mjukisbrallorna på. När vi orkar ska vi åka iväg och veckohandla.
I eftermiddag kommer vår solstråle hem igen ♥ Ska bli skoj att se vad han tycker om vagnen. Han var med i veckan och tittade på två olika barnvagnar, en brio sing och en brio happy. Han förstår mycket väl att bebbs behöver en vagn och att han ska få köra den sen med sitt ansvar som storebror :)
 
Bebis Isac ♥
 
Isac i sin gamla sittvagn.
 
Isac i sin liggvagn :)
 
Bebbs sittvagn.
 
Bebbs liggvagn.
 
Magen i aktuell gravid vecka, togs på min rast på jobb i fredags :)
 
Pregnancy Glitter Graphics from dolliecrave.com



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0