Den som spar han har!

Hemma och vabbar idag. Isac vaknade med feber men mådde mycket bättre efter en dos Alvedon. Han ser lite röd ut i ögonen, jag bara väntar på att det ska börja kladda och klistra igen men om vi tvättar, tvättar, tvättar kanske han slipper det.

Vi hade inget bröd hemma så jag packade ner Isac i vagnen. Varmt och gott under en filt men han ville helst gå själv. Det är inte långt till affären från vårt hus men bäst iaf att han tar det lugnt.

Träffade Isacs dagiskompis mamma i affären. Hon berättade att hennes tös hade haft samma skräp som Isac och det att det hade kommit och gått under flera veckor. Det var en liten tröst att höra att inte bara Isac har haft det så.
Man blir ju som förälder trots allt lite orolig när den ena infektionen avlöser den andra.

Underbart väder ute. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Trots att snön ligger kvar så kunde man känna lite vårkänslor i luften. Det firade vi med att köpa hem lite tulpaner.

Blommor kan verkligen lyfta både humöret och hela hemmet!! Lägg det på minnet Ola ;p

Jag och grabben sitter tillsammans i soffan nu. Han har visat mig på datorn vad han önskar sig ut av påskharen, så vi får väl se vad kaninen kan ordna i år :) Efter alla dessa sjukdomar förtjänar faktiskt vår påg ett stort påskägg detta året.

Vi försöker verkligen lära Isac det här med pengar. Han sparar sina pengar i Olas gamla kassaskrin som vi sen tömmer och sätter in på hans sparkonto. Det tycker han är roligt.
Han är så mallig över att han har mer pengar än mamma och pappa haha.

Han förstår att man inte bara kan handla och handla för då tar pengarna slut. Pengar måste man ha så man har ett tak över huvudet och mat på bordet. Allt kostar! Men om man sparar kan man ibland handla något fint till sig själv. Handlar och handlar man tar pengarna slut och då få vi åka och bo hos morfar haha :)
Jag lärde mig av mina misstag jag gjorde när jag var ung och jag tänker göra allt i min makt för att Isac ska växa upp med en stor respekt för pengar.

Snart börjar renoveringen här hemma i huset. Isacs rum ska byggas ut och bli större för att sen delas av till två rum. Lillasyster ska ju också få plats.
Svärfar och Kaj har erbjudit sig att hjälpa till. Glans ska hjälpa oss med det elektriska. Vi är så tacksamma för all hjälp. Målet är att allt ska vara färdigt innan lillasyster kommer för byggdamm med en liten bebis är inte så lyckat.

Vi har varit på Ikea och tittat ut nya möbler till Isac. Han har fått se det och godkänt det haha. Om ett par år när han är stor nog att klara av det så får han en loftsäng. Det längtar han redan efter.

Nä en kopp kaffe sen ska sängarna ren bäddas och alla handdukar bytas ut. Det gör jag varje dag när ngn här hemma är sjuk. Mycket jobb men vad gör man inte för att minska smittrisken? Tvättmaskinen går varm här hemma och det märks på elräkningen. Och alla vab dagarna syns på våra löner. Men snart är våren här visst ;) och med våren kommer ett mirakel, inga fler sjukdomar *hoppas*.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0