Slut på ledigheten

Igår började jag som sagt få mjölkstockning och nej jag slapp inte undan febern. När Ola kom hem vid 16.00 låg ja helt död på soffan. Yes tänkte jag! Nu kommer han hem och kan ta över men han hade ju ont i hela kroppen efter en hel dag ute på MX banan :) skruttit par vi två! men han bet ihop och tog tag i matlagning och alla andra kvällssysslor.

Varje gång mjölken rann till så gjorde det så ont så jag grät. Isac frågade bekymrat varje gång; "Va e det mamma?", "varför gråter du mamma?". Gullungen fick springa och hämta papper till mig att snyta näsan i. Fick förklara för honom att jag hade ont i bröstet för att där hade blivit klumpar i mjölken :)

Imorse vaknade jag feberfri och med bara en liten liten ömmande känsla kvar i bröstet. Så skönt! Tackar för bröstpumpen och min hungriga bebis :)
Eva ringde imorse för att höra hur jag hade det här hemma med mjölkstockning ensam med två barn men här var det ju redan bättre. Även pappa ringde under förmiddagen för att se så jag var vid liv :) <3

Idag har vi haft en riktigt varm dag.
Lillasyster har sovit hela dagen i vagnen med några vakna stunder då hon har ätit och somnat om igen.
Jag och Isac har spenderat hela dagen ute i trädgården. Började med att vi åt frukosten där ute. Sen har vi ritat, byggt lego, badat, ätit glass mm.

Vi har varit ute på promenad i två omgångar. Inte helt lätt att styra barnvagn, hålla hunden i kopplet och knuffa på Isac med sin traktor när det går trögt i backarna.
I födelsedagspresent detta året önskar jag mig två extra armar ;)

Kvällsmaten har vi ätit ute. Barnen sitter nu nybadade i pyjamas här med mig och väntar in Lotta på Liseberg.
Ola som har suttit på kontoret hela dagen är ute och njuter av kvällssolen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0