Isacs hus

Idag var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan. Allt såg bra ut.
Har gått upp ytterligare 1 kg men det är ju väntat.

Lillasyster har sjunkit ner och fixerat sig. Barnmorskan sa att hon är "på väg ut". Hon kan komma när som helst nu men kan ju även ta ett tag till på sig.

Eftersom vi bor en bit ifrån sjukhus osv så fick vi rådet att inte vänta något hemma. Det är andra barnet och Isacs förlossning gick snabbt och smidigt därför ska jag inte gå hemma och känna efter utan åka iväg direkt när det sätts igång.

Idag fick dagis alla nr till kusiner och fastrar :). Jag har pratat igenom planen med personalen om vad som gäller vid bebbs ankomst om Isac skulle vara på dagis när det sker. Skönt att ha det gjort. Som vanligt var alla barnen framme och skulle känna på min mage och ställa 100 frågor :) Isac blir så stolt över att det är HANS mamma och HANS lillasyster i den stora magen. <3

Igår visade Isac ett hus som han själv har byggt på dagis för Ola. Jag fick höra allt om det igår men idag fick jag se det själv. Så duktig han är vår lille konstnär! Där var även frågor som personalen hade ställt Isac ang huset och svaren på frågorna från Isac. Mitt hjärta smälte!

Vår lille kille sov i sin egen säng en hel natt igenom utan att komma in till oss för ca en vecka sedan. Vi gav honom så mycket beröm för det på morgonen och det kommer han ihåg, Isac kan sova själv i sitt rum ;) han kommer dock in till oss 98 % av alla nätter :)

Han har börjat vänja sig vid att han ofta är ledig från dagis och är hemma med mig. Pappa jobbar och mamma gör frukost hade han sagt till personalen haha ja så ser det ju ut när han är hemma mitt i veckan. Vi vinkar av pappa sen gör jag frukost och undertiden tittar Isac på barnprogram. Mys morgon delux!

Nästa vecka är min graviditetspenning slut och min riktiga föräldraledighet börjar. Då börjar också Isacs 15 timmar i veckan på dagis schema gälla.
Sen så börjar ju snart hans 4 veckors sommarledighet. Hoppas sommaren är här på riktigt då så vi kan bada och vara ute mycket!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0