Vilket par vi är!

Dålig kombination. Jag är inne på min 3:e sömnlösa natt. Ola som har haft det extremt stressigt på jobb denna vecka har fått sin blixthuvudvärk. Bägge päronen kaputta samtigt är aldrig något hit! 

Ola har jobbat på men proppat i sig Ipren och panodil samt lagt sig tidigt om kvällarna. Igårkväll var vi båda så färdiga så vi nattade Isac inne hos oss.

Igår eftermiddag hade vi Caroline, Malte och Lova här på fika efter dagis. Det underlättar. Carro och jag förstår varandra. Springer runt osminkade i mjukisbrallor och är småbarnsföräldrar till 100 % :) Malte och Isac roar varandra och det är en ren avlastning när man själv inte orkar. 

Vi fick en hel påse med äpplen av Carro som hon hade plockat från sitt äppleträd, gulligt! De doftar ljuvligt i köket. Luktar ju så mycket mer än äpplena man köper i affären.

Imorse fick jag ett sms av Ola med svordomar, han hade glömt sina värktabletter här hemma. Men jag pratade med honom precis och han hade inte haft så farligt ont idag. Kanske  kan helgen om huvudvärken håller sig borta och om jag får sova lite, bli ganska trevlig iaf.

Idag har Marlene och hennes Emilia varit här hela dagen. Vi har lunchat och fikat. Snackat på som bara vi två kan och alla ungarna har hållt oss sysselsatta. Emilia har fyllt 1 år nyligen så hon fick självklart en present från oss. Isac var ganska snabb med att ta över paketöppningen men det gjorde inte Emila något. Paket är alltid roligt även om man själv har varit med och slagit in innehållet haha :)

Isac tyckte nog i övrigt att det var lite tråkigt idag med två tanter och två bebisar. Han har blivit hämtad nu och kommer hem igen på söndag. Känns redan tomt utan honom. Men med en unge mindre så ökar iaf chansen att hitta små luckor att sova ut på så jag kan bli en pigg och glad mamma igen.

Det har varit underbart att träffa min kära vän Marlene idag. Ingen känner mig så bra som hon. Hon förstår alltid mig utan att jag ens behöver avsluta en mening. <3 

Nu är gubben hemma och det väntas fredagsmys. Trevlig helg alla och håll tummarna att jag får sova. Nu är jag inte ens människa med kaffe i kroppen längre :(

 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0