Imse vimse läskiga spindel!

Igår höll mitt hjärta på att stanna!! Efter att jag hade lämnat Isac på dagis och kommit hem igen stod jag i köket och fick syn på världens största BAMSE spindel i taket!!! 
Jag gick ut från köket och stängde dörren efter mig. Stod sen länge utanför och funderade. Hur ska jag göra? 
Kan ju inte vänta tills Ola kommer hem för vi måste ju kunna vistas i köket.
Jag gick in igen, samlade mod till mig och ställde mig på en stol. Men när jag då kom närmare spindeln och den rörde sig en millimeter fick jag fullständig panik. Jag sprang skrikandes ut från köket. 

Hela förmiddagen knackade jag på inne hos vår pensionärs granne för att be honom om hjälp men han var inte hemma. Till sist kom han hem och jag fångade upp honom ute vid hans garage. Sven följde snällt med in och fångade monstret åt mig. Vad hade jag gjort utan honom? Bästaste grannen!

Efter dagis igår hade vi Isacs dagiskompis och hans familj här på fika igen. Lika trevligt som alltid. Barnen lekte och mammorna fick pratat i flera timmar :) 

Vår katt Yatzy fyllde 2 år igår. Tiden går fort även med henne :)

Idag har jag varit på mitt jobb. Där blev jag överraskad med en hel hög paketer. Paketen var till Julia och hon fick jättefina kläder. Jag och Ola fick en liten försenad bröllopsgratulation också. Så snällt av dom alla <3

Efter mitt besök på jobb mötte jag upp Linda inne i stan. Vi lunchade och gick och tittade i lite affärer. Sen var det tid att åka med tåget till min älskade lilla by och hämta min son på dagis. 
Det blev en promenad i solskenet i eftermiddag. Isac körde traktorn.

Nu har minsann halva veckan gått! 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0