Vårta :(

En kväll nu i veckan upptäckte vi en liten hård prick under Isac fotsula. Både jag och Ola tittade på den och misstänkte direkt att det var en fotvårta. Men vi tänkte iaf avvakta ett par dagar och se vad det blev av den. Den är kvar och vi är ännu mer säkra på att det är just det, en fotvårta. Blä va äckligt och jobbigt. De är så svåra att bli av med. Ännu värre att den sitter på min sons gulliga små perfekta fötter :( 

Det blir till att besöka ett apotek i helgen och köpa hem medel att pensla på. 

Så typiskt när jag kom till dagis. Hela vägen dit hade jag i huvudet att meddela personalen om hans misstänkta vårta. För att de inte ska låta honom springa barfota och smitta andra. När vi kommer dit så sitter alla barnen i en stor ring, alla är barfota. I mitten av ringen ligger ett stort papper och en fröken gick runt och penslade på målarfärg under alla ungarnas fötter för att de skulle alla göra sitt fotavtryck på pappret. Suck! Jaja Isac fick vara med, han hade ju trots allt en vårtfri fot.

Idag efter dagis fick vi följa med Malte hem på fika. Det blev bestämt på plats för Isac ville så gärna leka med honom och var jätteledsen när jag sa att det var bestämt lekträff nästa tisdag för så länge kunde han INTE vänta. Vi blev bjudna på kaffe och fika. Det blev ännu en eftermiddag full med lek och skratt. 
Vi är så glada för våra nya Stehagsvänner!

Julia ligger här i mitt knä. Isac lagar mat till pappa på sin egna lilla spis och nu börjar snart djursjukhuset på TV dvs jag har inte tid med bloggen längre ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0