1:a advent

 
Veckorna går så snabbt! Vi har redan hunnit fira första advent och andra advent ligger precis runt hörnet. 
 
Första advent firade vi med att tända första ljuset vid frukosten. Isac har bra koll på vilken dag tomten ska komma och hur man räknar ner med hjälp av ljusen och sin paketkalender. 
 
Efter lunch var vi inbjudna hos grannen som bjöd på glögg och pepparkakor. Barnen lekte och det blev ett par mycket trevliga timmar tillsammans. På eftermiddagen åkte vi till Hörby för att titta på deras julskyltning.
Jag ville inte in till Lund då jag har sett deras julskyltning sen i november vid alla turer på väg till jobb. 
I hörby fick barnen varsin leksak vid fiskedammen och tomten satt på torget och tog emot allas önskelistor. Isac satt i hans knä och talade om vad han önskade sig. Av tomten fick han en stor godispåse.
 
Hörbys julskyltning vad riktigt mysig. De hade häst och vagn, tomte, kör, liten julmarknad och små stånd som det doftade gott ifrån. Brandbilen kom till torget och det var ju klart spännande för vår lilla kille. 
Julia satt i vagnen under hela besöket. Där satt hon varmt och gott i kvällskylan. Kallt var det och det krävdes ordentligt med vinterkläder på för att inte frysa. 
 
I hörby mötte vi upp Olas kollega med familj. Tillsammans besökte vi en resturang där vi beställde inte dagens kvällsmat. Ett trevligt avslut på första advent. 
 
Barnen har verkligen roligt med sin paketkalender och den sätter verkligen en guldkant på vardagarna. Även lillasyster lärde sig snabbt vad den innebar, tur att hon inte når upp till den själv :)
 
I måndags var familjen uppe tidigt! Vi åt frukost sen körde vi och lämnade barnen hos Eva inne i Lund.
Där stannade de hela dagen och bakade pepparkakor med Eva, Sandra, Gabriel, Maria och lilla Alice. 
Jag och mannen körde till Ullared och fick gjort julshoppingen för detta året. Vilket flyt vi hade som hittade parkering med en gång. Slapp att stå i kö på vägen in och ut. Även om där var sjukt mycket folk inne i butiken så ska man vara tacksam för det flytet vi hade. Vi hittade många lyckade julklappar till barnen. Vi har inte riktigt allt ännu med vi behöver absolut inte känna oss stressade iaf. 
Det var skönt att umgås med mannen på tu man hand. Kanske inte inne i själva butiken men på bilresan och när vi stannade för att äta. 
 
Isac och Julia hade en lyckad dag hemma hos Eva. När vi hämtade dom möttes vi av stora leenden och påsar fyllda med pepparkakor och lussebullar. Tack snälla Eva och ni andra för barnpassningen!
 
Hemma igen körde vi på med rutinerna. Jag sprang över till grannen som hade passat Yoda hela dagen.
Han hade blivit bortskämd där hela dagen men var trots det glad att se matte igen.
 
Igår stack jag hemifrån lite tidagare än vad jag brukar när jag ska till jobb. Detta för att hinna ta en fika med kära Linda innan jobb. Vi fick ett par timmars snackestund tillsammans ♥
Jag kan stolt berätta att fina Linda och hennes Andreas väntar barn nr två. Det blir en liten lillebror till Tiddi och mitt första gudbarn. Jag är så stolt och glad!!
 
Idag har jag städat hela dagen för att slippa tänka på det i helgen sen. Ikväll är jag själv med barnen för mannen är i köpenhamn på julbord med jobbet. Snart är det min tur att gå på julbord och det ser jag fram emot. Både att få umgås med mina kära kollegor utanför jobbet och den goda julmaten :) 
Jag och resten av gänget på natten ska träffas en stund innan julbordet och ta en öl på en pub i malmö. 
 
Imorgon väntar jobb och sen är jag ledig resten av helgen, härligt! 
Här ser ni barnen inne på lager 157 i lördags. Julia vägrade sitta still i vagnen och var helt sjövild samt Isac som var extremt uttråkad och tyckte synd om sig själv under hela beösket. 
Jag och mannen fick iaf under stress provat ut och köpt det vi skulle :) 
 
Tänt första ljuset!
 
I hörby på första advent.
 
Isprinsessan ♥
 
Isac och tomten. 
Årets paketkalender!
 
Klart att det finns tåg här och där med i Isacs paketkalender! Inget annat gör vår son så lycklig ♥
 
Happy!
 
Titta pappa, jag fick en anka i min kalender!! :)
 
Isac och Julia bakar med Sandra, Maria och Gabbe.
 
Tre små bagare ♥
 
Lunchdags!
 
Lekdags :)
 
Barnens lussebullar ♥
 
Lilla Alice ♥
 
En stor kopp kaffe tillsammans med Linda!
 
Mitt blivande gudbarn ♥
 
Lindas fina mage ♥
 
Idag fick jag mig ett gott skratt. Jag rensade ut i min låda med underkläder imorse.
Dottern hjälpte glatt till och samlade in ett gäng underbyxor och trädde dom över sitt huvud.
Här ser ni resultatet, älskade tokfia hihi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0