Dumma kliande

Stackars Isac har det inte lätt med sin pollenallergi.

Vi började dagen med att droppa i ögondroppar samt ta nässprey. När vi kom till dagis informerade jag fröknarna om allt ang allergin de senaste dagarna. Sa till Isac att om han upplevde det besvärligt med kliande under dagen så skulle han säga till fröknarna och de lovade att hålla ett öga på honom. Jag lovade att vakta luren och komma på studs vid minsta lilla.
Isac sprang glatt iväg med kompisarna till gungorna. De skulle börja dagen med att vara UTE, suck men ja inte oväntat. Alla vill väl vara ute när solen skiner.

Vid 12.00 tiden ringde dagis. Isac mådde inte så bra och de ville att jag skulle komma. När jag kom till dagis blev jag mött av ett par rödsprängda ögon och nässelutslag på kinder och halva ryggen. Det gjorde ont i mig att se honom. Jag vet precis hur påverkad man blir av sånt kliande. Ingen lunch hade han fått i sig för han var för upptagen med att klia sig. En fröken hade spolat av honom i vatten men det hjälpte inte.

Hem med pågen och ta mer ögondroppar och nässpray och i med honom i badet.
Satte mig och ringde vårdcentralen igen och sa till på skarpen att något mer måste göras än några droppar och spray. De talade med en doktor som ordinerade en halv tablett av min pollenmedicin. Han varnade för att Isac kunde bli mycket trött av den men jag sa att det blir han ju av allt kliande också. Fick iaf lovat att bara ge tabletten vid behov dom dagar då det behövs. Läkaren tror att med ett par dagars regelbunden användning av lomudal ögondroppar och nässpray morgon och kväll så kommer det ge resultat.

Isac ska duscha av sig varje kväll för att inte ta pollen med sig i sängen. Han badar redan varje kväll men nu är det slut på att bada för att sen sätta sig där ute i pyjamasen innan läggdags.
Jag hoppas att gräspollen som jag tror är den stora boven snart ska lugna ner sig.
Dumma kliande, hatar hatar hatar att min son har ärvt det eländet!

Mannen kom hem med bilen idag. Servad och som ny. Felet åtgärdat och det är skönt. Hela kvällen har Ola spenderat runt huset med hägtryckstvätten. Spolat av plattor och trädeck, trappor mm.

Jag har vattnat alla blommor och plantor. Gräset skulle behöva sig en dusch med vattenspridaren men just nu vill jag bara se den torka ut och dö..grrr!
Vi har massor med olika bär i vår trädgård. Så himla roligt! Just nu börjar smultronen och jordgubbarna att mogna. Kanske har vi egna gubbar till midsommar wohoo.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0