Världens bästa man och pappa!

Vågar jag säga att vi är friska nu? Ja det tror jag. Julia har avslutat sin penicillinkur och är pigg och glad igen. 
 
I helgen rensade jag och Ola ut i förrådet. Nu har vi betydligt mindre lådor efter att ha organiserat om och sålt av lite på loppis mm. Så befriande!! 
 
Vi har varit i Trelleborg och hälsat på faster Tina och Albin. De bjöd på kaffe och muffins. På vägen dit stannade Ola till vid en sportaffär och köpte en sparkcykel till Isac. Hos Tina fick vi Albins gamla knä och armskydd som han hade vuxit ur. 
 
Igår efter kvällsmaten tog Ola fram sparkcykeln som vi hade slagit in i ett paket till Isac. Det blir ju så mycket roligare när det är inslaget :) Det är inte ofta vi köper saker till ungarna för vi tror inte på att skämma bort dom. Däremot tror vi stenhårt på belöning och det var just var detta var. 
Isac har länge önskat sig en sparkcykel eftersom alla kompisarna har en och han vill klart kunna vara med och åka tillsammans med de andra killarna i gänget. Utomhuslek är något vi verkligen uppmuntrar istället för soffhäng!
 
Jag och Ola har hela tiden sagt till Isac att om han visar att han är en stor kille. Om han tar på sig själv kläderna på morgonen utan att tjura över det. Om han själv går på sina ben när vi ska någonstans istället för att tjata om att åka på åkbrädan på vagnen så kunde vi tänka oss att köpa en sparkcykel. 
De senaste två veckorna har han bevisat att han klarar av detta. Riktigt duktig har han varit så i helgen bestämde vi oss för att belöna honom som lovat :) ♥ 
 
Det var en lycklig Isac som öppnade paketet. "En sparkcykel, MIN egna sparkcykel". "Den är grön precis som Hulken"!! Hela kvällen provade han den här hemma med pappas hjälp. Sakta men säkert får han in tekniken. Sparkcykeln parkerade han sidan om sängen när vi skulle läsa sagan och den stod parkerad sidan om honom vid frukosten imorse.
 
Han fick ha den med sig till dagis. Isac sprang in till kompisar och fröknarna och skrek jag har fått en sparkcykel, jag är en stor pojke nu!! Så roligt att se honom så glad. ♥ 
 
Även jag fick belöning för något förra veckan. Jag vet inte exakt för vad men jag gissar på Olas rena kalsonger i hans låda ;p Mannen kom iaf hem med påskliljor till mig ♥
 
Vi har världens bästa man och pappa!! 
 
I övrigt så känns det som att våren fick ett bakslag. I två dagar har man nu vaknat upp och sett vitt på taken. Vantarna och mössorna är åter igen på. Men de har lovat lite värme till helgen och framförallt till påsk. Det längtar vi efter!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0