Premiär för barnfritt

I fredags var det sista träffen med upptäckarna för Isac. Jag och tre andra mammor gick på långpromenad i skogen i hela tre timmar. Vi är duktiga på att röra på oss här i byn och det mår kroppen verkligen bra av. 
 
Efter upptäckarna hade vi vänner med oss hem på lunch. Vi satt ute och åt och sen lekte barnen i ett par timmar. På kvällen blev Isac hämtad. Jag och mannen körde till Nova för att akuthandla några shorts och tshirts till Julia. Hon har så mycket kläder tösen men inget svalt till de extra varma dagarna. 
Nu har hon så hon klarar sig hela sommaren, ska bara få inhandlat en uv dräkt till henne också sen är hon även redo för alla bad i sommar. Det blev ingen lång stund på Nova. Jag och mannen är inte så intresserade ut av shopping. Men det var svalt och skönt att gå där inne. 
 
I lördags var det premiär för Julia att bli passad av någon annan än sina päron. Vi var hos familjen Glans redan på förmiddagen och stannade där på lunch och fick Julia installerad där i lugn och ro. Sen vinkade vi hejdå till vår dotter och satte oss i bilen på väg hem igen. Det blev en liten tår i bilfärden på väg hem. Det är alltid en seperationsångest att lämna ifrån sig sina små för första gången. Men hon är 1 år om bara ett par veckor så visst var det dags. Hon var även i de bästa händerna hos familjen Glans. Det kunde inte kännas mer trygg och bra.
 
Jag och mannen befann oss i Hörby vid 16.00 på lördagen. Det var 30 års fest för en go vän och kollega till Ola. 
Det blev många timmar med olika lekar/tävlingar, mat och skoj. Vi körde hem vid 00.30. Då var vi som inte är vana helt färdiga. Ola höll sig nykter hela kvällen eftersom han körde. Jag fick i mig några öl men är inte den som vill ligga kass hela söndagen sen så det blev väldigt lugnt även för mig. Efter att ha kört en annan från festen hem först så var det riktigt skönt att komma hem och krypa ner i sängen. Trots att det var sent så hade jag svårt att somna. Det fattas något, barnen!! Så typsik..när man för en gång skull ska få sova ifred och ha lite sovmorgon så kan man inte somna och vaknar lika tidigt som vanligt. Hoppade i dushen och väckte Ola för att sen ringa Malin och höra hur allt hade gått med Julia ;)
 
Allt hade gått super och hon hade sovit gott hela natten. Jag och Ola drack en kopp kaffe i solen ute i trädgården. Sen körde vi in till Lund och åt frukost. Jag måste ju säga att jag njöt av mitt kaffe och frukosten ute. Där var det riktigt skönt att vara barnfri. Samtidigt tuggade jag väldigt snabbt för jag ville ju se min tös :) När vi kom hem till Glansarna satt Julia nöjd på en filt tillsammans med Mathilda och lekte. Hon har ju haft barn att leka med hela tiden och ett hus fullt med nya spännade leksaker. Men hon såg ganska glad ut när hon fick syn på oss älskade unge ♥
 
Nu dröjer det nog innan vi lämnar bort henne nästa gång. Samtidigt känns det skönt att veta att hon klarar det bra dom gångerna det behövs. Och tusen tack till Malin, Micke, Max och Mathilda för att ni ställe upp och passade henne. ♥
 
På eftermiddagen kom Isac hem. Ola var iväg och köpte en gräsklippare till vårt nya hus. Det kommer inte räcka med vår lilla handjagare på den stora tomten. 
Jag och barnen lekte på rummet sen blev det kvällsmat när Ola kom hem igen. Han hade en bukett blommor med sig till min ära på morsdag ♥ Vaserna hade jag ju packat ner men de stod ganska bra i en kruka också. 
Efter maten gick vi en promenad till lekplatsen hela familjen tillsammans. Skön känsla att alla var hemma och allt var som vanligt igen. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0