God morgon eller god kväll?

Det är lite förvirrande med dygnen när man arbetar natt. Jag har precis vaknat inför att gå på mitt första nattpass. Ute är det mörkt precis som det är på morgonen när jag går av mitt pass. När jag är inne på min tredje natt så har jag lite tappat kollen på vilken dag det är. Dock så är det riktigt skönt att nästan alltid få sova i ett helt tomt hus förutom när jag arbetar helg och familjen är hemma och stökar. Får nog skaffa mig ett par öronpluggar till helgerna. 
 
Jag kan fortfarande inte förstå hur jag kan vara så pass mycket ledig och ändå få ett stort leende på läpparna när jag öppnar lönekuvertet? Ja det är slitsamt att ställa om dyngnen men det var mer slitsamt att arbeta helttid på dagen. Vården är ett tungt yrke med långa dagar och med många tunga moment. På fredagen somnade jag alltid på soffan innan idol han ens börja :) Det är för och nackdelar med allting men att kunna bli ledig i 8 dagar som jag har varit nu utan att ta semester, det ni ;) 
 
I måndags var jag och barnen på församlingsgården där "öppna förskolan" håller till. Vi lekte, fikade och hade sångstund tillsammans med alla andra föräldrar och barn. Fotografen var på plats som lovat och vi tredje på listan. Det var jag glad för. Då hann de inte bli för trötta av allt bus eller nerkladdade vid fikan innan fotograferingen ;)
Julia och Isac satt fint och bjöd på sina bästa smiles. Längtar till nästa vecka när vi får provbilderna. 
 
På samma kväll satte sig mannen med sonen för att pilla med det elektriska till det gamla tågsetet som Isac fick i födelesedagspresent. Vi har ju inte fått till det att fungera innan men nu så. Mannen lyckades till sist och Isac tjöt av ren lycka. De byggde och testade lok och vagnar av alla olika sorter hur länge som helst. Isac pratade så våra öron nästan blödde; "titta här, wow, pappa jag har en idè, pappa jag har en idè" sa han om och om igen ♥ Vi har nog aldrig sett honom så exalterad över någonting förrut. När klockan blev tid för saga och sovdags för Isac så grät han av ren besvikelse för att det roliga var slut. Det gör han aldrig annars och det gjorde ont i hjärtat på pappa så han fick snällt leka vidare en stund till haha ♥
 
Nä jag får väl sätta lite fart nu. Potatisen ska skalas så jag kan ha middagen färdig tills familjen kommer hem. 
 
Barnen leker på "öppna förskolan"
 
Isac skulle självklart bygga tågbana där :)
 
Vår obligatoriska fruktstund framför bollibompa på kvällarna ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0