Myshelg med bio

Jag gick av mitt arbetspass i fredagsmorse, gick hem och la mig, sov till 13.00 och gick upp och satte på kaffe. Ringde upp ett missat samtal från min kära vän i Göteborg och fick sällskap under min kaffestund.
 
Därefter tog jag vagnen och promenerade bort till dagis med bästisen Yoda som sällskap. På dagis blev jag överöst ut av kramar både från mina egna barn och andras ♥ Barnen hade verkligen kommit igång med fredagsstämningen och dansade loss till musik. När vi kom hem från dagis slog tröttheten till i sonen så han slängde sig på soffan och tittade på tecknat. Jag satte igång med veckostädet och fick hjälp av dottern. 
 
När jag höll på att avsluta städet inne på dasset så hade dottern tröttnat men då trillade mannen in genom dörren och räddade situationen :) Han hade dessutom veckohandlat och hade det obligatoriska fredagsgodiset med sig hem.
Kvällen bjöd på tacos och avslutades med idol och familjemys i soffan. Jag måste erkänna att jag var en slagen hjälte på sofflocket den kvällen. Jobbat natten, sovit 4 timmar, hämtat barnen och städat hela huset var kanske inte det mest hälsomma jag kunde göra. 
 
Lördagmorgon sov jag som en gris. Vaknade till att frukosten stod på bordet och det uppskattades kan jag lova!
Efter frukosten körde mannen till tippen med trädgårdsavfallet mm och dumpade det. Vid lunchtid kom Jim hit och sen åkte han och mannen iväg med släpet igen. Mannen kom hem igen mitt i natten. Han hade då varit uppe i Jönköping och skaffat sig en ny motorcykel. Han och sina leksaker ;p 
 
Jag och barnen hade en mycket lugn dag här hemma. Vi trotsade vädret lite och gick en promenad med Yoda. Det är tur att man har hund som alltid ser till att man kommer ut. Hade vi inte haft Yoda hade vi nog inte fått någon frisk luft den dagen. Resten av dagen blev det lek och bus här inne. När Julia var nattad så gjorde jag och Isac popcorn som vi sen åt på varsitt håll. Där fanns inget på TV:n som Isac gillade så han frågade om han fick låna min dator. Det fick han och där satt han sen med sin popcornskål och tittade på gamla tåg på youtube :) Jag satte igång en romantisk komedi ute i vardagsrummet och sen var vi alla nöjda haha.
 
Igår hade vi svärfar här på fika. Han hade en snöslunga med sig som vi ska låna nu i vinter. Kommer det bara lite snö så kommer vi ha stor användning av den på tomten i vinter. Julia och Isac var glada över att se farfar, Julia visade att hon kunde gå helt själv ett par steg. Isac fick ett Hälge sällskapsspel som han snabbt satte sig och byggde upp. 
 
Söndags eftermiddagen hade jag och sonen egentid. Vi hade bokat platser på bian inne i Eslöv. Vi tog tåget in och fick hålla i hatten som det stormade ute. På bion såg vi Flyg sa Alfron Åberg! Isac tyckte att den var rolig och även jag skrattade åt Alfons pappa som ofta är ganska komisk. Vi gick nöjda därifrån!
Utanför bion väntade pappa och lillasyster. Tillsammans åkte vi till donkan och åt kvällsmat som avslut på denna helgen. 
 
Måndag igen och jag ska jobba natt. Barnen är hemma och leker på sina rum och jag ska gå och lämna dom på dagis strax innan lunch. I eftermiddag ska jag vila, förhoppningsvis även lyckas somna så jag orkar hålla mig vaken hela natten sen. 
 
Rosor från min man ♥
 
Jag och sonen är taggade inför bion :)
 
 
Får en klapp på kinden av dottern ♥
 
Det är bara flickor som kan konsten att ge onda ögat, mannen har inte det lätt här hemma hihi. 
 
Laddade med popcorn och väntar på att Alfons ska börja på bioduken!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0