Härlig höstdag!

Helgen bjöd på fint väder och igår njöt vi verkligen av det. Eftermiddagen spenderade vi ute i trädgården. 
Mannen klippte gräset och jag och Julia lekte där ute. Vi hade leksaker med oss ut, vi åt de mogna körbärstomaterna, katten lekte kurragömma med sig själv och Yoda låg i solen och tittade på haha.
 
Lagom till kvällsmaten kom Isac hem! Vi åt sen gick vi över till grannen. De hade bjudit in Isac att ta ett dopp i deras stora utomhuspool. De ska stänga av värmen till den nu inför sesongen så det var sista chansen att bada igår. Lyckliga Isac badade med pappa. Han fick ha puffarna på armarna eftersom där är djupt. Poolen har tak över sig så jag och Julia som stod utanför och väntade på torra land kunde bara höra dom plaska och skratta där under. Isac ville inte gå upp och lämna det ångande varma vattnet men klockan började bli mycket. Det var väldigt kallt att stiga upp i kvällsluften. Vi fick snabbt tacka för doppet och hoppa över häcken in till oss. Det blev rakt in i badet för mannen och barnen ;) De nöjde sig dock inte med ett varmt bad här inne utan de tände även en brasa sen när de hade fått på sig pyjamaserna. 
 
Idag hade vi sovmorgon. Isac är ledig från dagis som han alltid är på måndagar. Mannen hade en klipptid här i byn klockan 9.00 och flexade från jobbet. Under förmiddagen när Julia vilade byggde jag och Isac brio tågbanan. Jag måste ju säga att under dessa tre år som Isac har älskat tåg så har vi blivit riktiga proffs på att bygga tågbanor ;)
 
Då har jag påbörjat min sista vecka som föräldrarledig. Från och med fredag tar jag inte ut fler dagar från försäkringskassan. Jag skulle börja jobba på måndag men enligt schemat är jag ledig då och går inte på förrän onsdag-torsdag natt. Det är bara bra för då kan jag följa med på Julias inskolning de första dagarna tillsammans med övriga i familjen. 
 
Det är helt galet att jag ska börja jobba igen. Tänk att jag har varit hemma från jobbet i 17 månader!! 
 
I övrigt har vi fått ordning på kontoret/gästrummet. Det är inte inrett så som vi vill ha det men man kan inte handla allt på samma gång. Vi har en säng där inne nu som sen ska bytas ut till en annan. Gardiner och annat småfix ska också ordnas. Skrivbordet står iaf på plats och det är skönt att vi har någonstans att hålla till med viktiga papper och räkningar. Mannen har nu någonstans att stänga om sig när han jobbar hemifrån. Jag tänker även sova där inne sen de gånger jag har jobbat natt. Där finns en mörk rullgardin i det rummet och solen håller inte till på den sidan av huset dvs rummet går att få mörkt även på dagen. 
 
Full fart på Julia ute i trädgården igår :)
 
Julia har alltid tomatplanterna som sitt mål, hon ÄLSKAR tomater!
 
Titta dadda!! Julia kan säga pappa men säger hellre dadda!!
 
Fel håll är mycket roligare!
 
Mannen och barnen värmer sig i badkaret :)
 
Mitt och sonens bygge idag!
 
 
Klappar fint på storebror.
 
 
Bild på kontoret.
 
En karta över stehag som vi har ramat in.
Hänger nu på väggen inne på kontoret/gästrummet. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0